קרן תומא בראבו רוכשת את השליטה בסטארט-אפ אפליטולס

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית הודיעה על השקעה אסטרטגית באפליטולס, במסגרתה תרכוש את ההחזקות של בעלי מניות קיימים ותזרים מימון לחברה • סכום העסקה לא פורסם רשמית, אך לפי הערכות היקפה הכולל יכול להגיע ל-300 מיליון דולר • אפליטולס מפתחת בדיקות תוכנה ויזואליות

מייסדי אפליטולס / צילום: יח"צ אפליטולס
מייסדי אפליטולס / צילום: יח"צ אפליטולס

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית תומא בראבו הודיעה היום (ג') על ביצוע השקעה אסטרטגית בחברת אפליטולס (Applitools). משמעות העסקה המעשית היא כי הקרן תרכוש את השליטה בחברה המפתחת בדיקות תוכנה ויזואליות מבוססות AI מידי המשקיעים הקיימים. מייסדי החברה גיל סבר (מנכ"ל), אדם כרמי ומשה מילמן, ימשיכו להוביל את החברה ויישארו "בעלי החזקה משמעותית בה", לפי ההודעה.

תומא בראבו לא פרסמה באופן רשמי את סכום העסקה, אך לפי הערכות היא יכולה להגיע ל-300 מיליון דולר, כולל רכישת החזקות מבעלי המניות הקיימים והזרמת כסף כהשקעה לתוך החברה.

חברת אפליטולס הוקמה ב-2013 ולפי נתוני IVC גייסה עד היום כ-46 מיליון דולר מהקרנות מאגמה, בסמר, iAngels ,OpenView ומשקיעים פרטיים. החברה מעסיקה כ-100 עובדים כאשר המטה שלה נמצא בקליפורניה ומרכז הפיתוח בישראל.

הטכנולוגיה שפיתחה אפליטולס בודקת ומנטרת בעיות בממשקי המשתמש של אתרים ואפליקציות. המערכת של החברה מנטרת אוטומטית בעיות הנגרמות על ידי שימוש בדפדפנים שונים, מחשבים, וטלפונים חכמים, וכאשר היא מזהה בעיות או שינויים בממשק המשתמש מדווחת עליהם לגורמים הרלוונטיים.

לפי ההודעה, ההשקעה הנוכחית תאפשר לאפליטולס להשתמש בידע וביכולות של תומא בראבו בתחום של פיתוח פלטפורמות תוכנה כמו גם להאיץ את קצב הצמיחה של החברה.

"חברות תוכנה ועסקים שמתקשרים עם לקוחותיהם באמצעות אפליקציות תוכנה, מחפשים כלי בדיקה אמינים מבוססי AI שיאפשרו להם להבטיח חווית משתמש אופטימלית. השותפות עם תומא בראבו מהווה מכפיל כוח מהותי, שהוכיח את עצמו במאות חברות תוכנה מובילות בעולם ויאפשר לנו להמשיך לפתח פלטפורמת הבדיקות החדשנית שלנו ולהוביל אותה לשיאים נוספים של חדשנות ייחודית מבוססת בינה מלאכותית (AI)", מסר מנכ"ל אפליטולס גיל סבר.