הושלם המיזוג ל-SPAC: אינוויז תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק בשווי 1.4 מיליארד דולר

אינוויז מפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב (LiDAR) • מהלך המיזוג כולל גיוס של 350 מיליון דולר מחברת ה-SPAC ובהנפקה למשקיעים מוסדיים

Innoviz אינוויז / צילום: דיוויד גארב
Innoviz אינוויז / צילום: דיוויד גארב

חברת האוטוטק הישראלית Innoviz תתחיל היום להיסחר בנאסד"ק לאחר שהושלם המיזוג שלה לחברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation. אינוויז תיסחר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר תחת הסימול INVZ.

אינוויז מפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב (LiDAR). מהלך המיזוג כולל גיוס של 350 מיליון דולר מחברת ה-SPAC ובהנפקה למשקיעים מוסדיים. כחברה פרטית, אינוויז גייסה סכום מצטבר של 252 מיליון דולר. ב-2020 הכנסות החברה הסתכמו ב-5 מיליון דולר והיא רשמה EBITDA שלילי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 65 מיליון דולר וכן תזרים חופשי שלילי של 69 מיליון דולר.

לפי מצגת שפרסמה החברה בעת הדיווח על המיזוג, היא צופה שבשנת 2024 היא תעבור ל-EBITDA חיובי וב-2025 לתזרים חופשי חיובי. הצפי לשנת 2025 הוא להכנסות של 539 מיליון דולר, EBITDA של 179 מיליון דולר ותזרים חופשי של 75 מיליון דולר.

כאמור אינוויז הופכת לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC - חברה שמגייסת כסף מהציבור מבלי שיש לה פעילות, במטרה לרכוש פעילות קיימת תוך זמן מוגבל. עם השלמת המיזוג אמר עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז: "מאז הקמת החברה, מהנדסי אינוויז דחפו את גבולות ביצועי ה- LiDAR ואפשרו לנו להביא פתרון בטיחותי, אמין ומשתלם ליצרני הרכב. הפיכה לחברה ציבורית מעמידה את אינוויז בדרך למובילות עולמית בתחום הרכב האוטונומי".