בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: מדד S&P 500 בשיא, הנאסד"ק קפץ ב-1%

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב עלו במפתיע ב-744 אלף בניגוד לצפי לירידה • ביונד-מיט מתרחבת ברשתות הקמעונאות בארה"ב • המחסור העולמי בשבבים מאט את הייצור של ג'נרל מוטורס בצפון אמריקה • ה-SEC על גיוסי ה-SPAC: "יש נושאים שטרם התבררו"

מסחר בוול סטריט. התאווה לתשואה שוב הביאה לאריזת חובות באג"חים / צילום: Associated Press, Courtney Crow
מסחר בוול סטריט. התאווה לתשואה שוב הביאה לאריזת חובות באג"חים / צילום: Associated Press, Courtney Crow

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 
 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בעליות בהובלת מניותיהן של מניות הטכנולוגיה הגדולות. מדד S&P 500 טיפס ב-0.5% לשיא, הנאסד"ק קפץ בכ-1%, ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2%.

מניות הטכנולוגיה בלטו בעליות, אפל טיפסה ב-1.9%, מיקרוסופט ונטפליקס עלו ביותר מ-1%, טוויטר עלתה ב-3.3%, טסלה עלתה ב-1.8%.

דרישות האבטלה השבועיות עלו בניגוד לתחזית נוכח ההתאוששות בפעילות הכלכלה, אך כלכלנים בשוק רואים זאת כמעידה זמנית כאשר דרישות האבטלה צפויות לרדת בהמשך.

22:20

מנייתה של ראדא הישראלית קופצת ב-7% על רקע ההודעה על צמיחה של 50% בהזמנות החדשות במהלך הרבעון הראשון ל-24 מיליון דולר.

21:31

ג'ון קואטס, ממלא מקום מנהל היחידה למימון תאגידי רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), הזהיר מפני "כמה נושאים משמעותיים שטרם התבררו" בנושא הגיוסים באמצעות חברות SPAC. קואטס אמר כי סיכונים לא הצדיקו הפסקה של עסקאות ורישומי SPAC. בציוץ שליווה את הפרסום כתב קואטס כי "הגידול המהיר בהיקף התופעה מייצג שינוי משמעותי, ואנחנו בוחנים היטב את הגילויים ואת הנושאים המבניים האחרים סביב זה".  

20:00

המסחר בניו יורק מתנהל בטריטוריה הירוקה וזאת כאשר החדשות הרעות משוק התעסוקה, מהווה חדשות לשוק המניות. נתוני דרישות האבטלה עלו במפתיע, ויו"ר הפד פאואל אמר הערב כי למיליונים יהיה קשה לחזור לשוק העבודה לאחר משבר הקורונה. כך שהריבית של הפד תישאר נמוכה לאורך זמן. לגבי סיכוני האינפלציה אמר פאואל כי עליית מחירים חד פעמית אינה אינפלציה מתמשכת.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר היום כי הסרת החסינות מיצרניות הנשק תהיה בעדיפות עליונה. לדבריו, אסור שיהיה לחברות הללו חסינות.

נטפליקס  הודיעה על עסקה לרכישת זכויות על כמה מסרטיה של סוני (Sony Pictures Entertainment) בהם סרטי "ספיידרמן".   

19:00

התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים יורדות לרמה של 1.64%, וזאת בהמשך לפרסום הפרוטוקולים של ישיבת "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד, מהם עולה כי בכוונתו להמשיך במדיניות המרחיבה, הכוללת רכישת אג"ח בהיקף חודשי של כ-120 מיליארד דולר. זאת עד ששיעור האבטלה יירד לרמה נמוכה ורמת האינפלציה תעלה.

18:34

באירופה המסחר ננעל בעליות קלות, מדד הדאקס הגרמני עלה כ-0.2%, הפוטסי הבריטי הוסיף לערכו כ-0.85% והקאק הצרפתי עלה כ-0.6%.

17:46

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע האופטימיות מההתאוששות הכלכלית הצפויה על רקע המשך חיסון אוכלוסיית ארה"ב. ברקע: דרישות האבטלה הפתיעו ועלו בניגוד לצפי.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים בהובלת הנאסד"ק שמטפס ב-0.9%. הדאו ללא שינוי מהותי ומדד S&P 500 עולה ב-0.25%.

יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  מתרחבת בארה"ב באמצעות מספר רשתות מכולת, כמו:  Kroger Wegmans, Sprouts, Target. 

ג'נרל מוטורס  מאיטה את קצב הייצור בחלק ממפעליה בצפון אמריקה בשל המחסור העולמי בשבבים. המחסור העולמי בשבבים הוא בין היתר תולדה של הזינוק בדרישה למוצרי טכנולוגיה שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וגם העלייה בדרישה מצד תעשיית הרכבים החשמליים.

ראדא  הודיעה על קבלת הזמנות חדשות של 24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, כולל 9 מיליון דולר הזמנות חדשות במהלך מרץ 2021. נתון זה מייצג צמיחה של 50% בהזמנות החדשות במהלך הרבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020.

15:30

דרישות האבטלה בארה"ב לשבוע שהסתיים ב-3 באפריל עלו במפתיע ב-744 אלף, לעומת מספר של 728 אלף בשבוע הקודם, ומעל לתחזיות שצפו דווקא ירידה ל-680 אלף בקשות שבועיות.

12:15

נחלשות העליות באירופה. בארה"ב יתפרסמו היום (15:30) התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שצפויות לעמוד ברמה של כ-680 אלף.

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, המדדים המובילים מטפסים ב-0.4%-0.6%. 

08:15

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אמש ביציבות.  

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות, והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת על 1.67%. 

הפרוטוקולים של ישיבת "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד פורסמו אמש, מהם עולה כי בכוונת הפד להמשיך במדיניות המרחיבה, הכוללת רכישת אג"ח בהיקף חודשי של כ-120 מיליארד דולר, עד ששיעור האבטלה יירד לרמה נמוכה ורמת האינפלציה תעלה. לפי ראשי הפד, אין בכוונתם להסתמך על תחזיות אלא על נתונים ממשיים.

"ניכר שיש שיפור בכלכלה האמריקאית אולם נראה שיש עוד דרך ארוכה לעבור עד שיושגו המטרות של תעסוקה מלאה ושיעור אבטלה נמוך, לצד הגעה ליעד האינפלציה של כ-2% בשנה", נאמר בדיון האחרון שנערך ב-16-17 במרץ.

הביטקוין נסחר כעת בעלייה של כ-2% למה של 56,900 דולר והזהב מתייצב סביב 1,740 דולר לאונקיה. הנפט רושם ירידה קלה וחוזה ברנט עומד ברמה של 62.9 דולר לחבית.