האם אפל וגוגל מחסלות תחרות בחנויות האפליקציות? הסנאט יכריע

בעוד כשבוע יתקיים שימוע בוועדת המשנה להגבלים עסקיים בסנאט האמריקאי – שם ידונו בפעילות ענקיות הטכנולוגיה בחנויות האפליקציות המקוונות • לאחר ביקורת של הסנאטורים, אפל הודיעה כי תשלח נציג לדיון

חנות האפליקציות של אפל, אפסטור / צילום: Shutterstock
חנות האפליקציות של אפל, אפסטור / צילום: Shutterstock

יצרניות האפליקציות ומפתחי תכנה התלוננו זה שנים על התנהגות ענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל בחנויות האפליקציות שלהן ועל כך שהן מתנהגות בצורה בלתי תחרותית. על פי הטענות, גוגל ואפל קובעות כללים חמורים שמדכאים את היצרניות ומטילות עמלות גבוהות כדי לנסות לחסל את התחרות, כשהיצרניות אומרות שבכוחן של גוגל ואפל לקבוע מי יצליח ומי לא.

הנושא הזה כעת יעמוד לבדיקה כאשר ועדת המשנה להגבלים העסקיים בבית הנבחרים בארצות-הברית תעסוק בו בעוד כשבוע.

עד כה, גוגל אישרה שתשלח נציג מטעמה לשימוע. אפל, לעומת זאת, התמהמה לאשר, מה שהוביל את שני הסנאטורים המובילים את ועדת המשנה - הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובשר והסנאטור הרפובליקני מייק לי, לשלוח מכתב בסוף השבוע האחרון למנכ"ל אפל טים קוק וכתבו שאין זה מקובל שהחברה לא אישרה מי הנציג.

"השינוי הפתאומי של אפל לסרב לשלוח עד שיעיד בפני ועדת המשנה על התחרות באפסטור (חנות האפליקציות של אפל, נ.ט), כשהחברה מוכנה לדון בנושאים האלו בפורומים ציבוריים אחרים - אינו מקובל", נכתב במכתב של הסנאטורים. "אנו קוראים בתוקף לאפל לשקול מחדש את עמדתה ולספק עד שיעיד בפני ועדת המשנה".

על פי הדיווח באתר בלומברג, אפל ענתה לסנאטורים שהיא מופתעת מהמכתב וכי בכוונתה להשתתף - פשוט ביקשה לשנות את התאריך. במכתב הודיעה כי קייל אנדיר, ה-CCO של החברה, מי שאחראי על הציות לחוקי הרגולציה ולממשל, יהיה העד של החברה בשימוע והוא יתייצב לוועדה ב-21 באפריל. אפל כתבה שהיא מעריכה את תפקיד ועדת המשנה בנושא וכי התהליך הוא חשוב.