בזק לא תפרוס סיבים באזורים בהם פועלים מפעילים פירטיים

בנוסף, החברה לא תפרוס סיבים בשכונות חרדיות שהיא צופה שלא יהיה בהם ביקוש לסיבים • החברה תודיע למשרד התקשורת על פריסה בכ-80% ממשקי הבית

פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס
פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס

בזק תודיע למשרד התקשורת על כוונתה לפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בישראל. ההודעה של בזק באה בעקבות התיקון לחוק התקשורת, אשר ביקש להסדיר את מתווה הסיבים. לפי המתווה לאחר שבזק מודיעה על אזורי הפריסה שלה, האזורים שבהם היא לא תפרוס יוצעו למכרזים למפעילים, ומי שייבחר יפרוס סיבים כאשר הכסף מגיע מקרן ייעודית שממומנת לצורך זה על ידי כלל המפעילים.

כעת יידרש משרד התקשורת להקמת המנגנון למכרזים למפעילים ולהסדרת פעילות הקרן הייעודית. לגלובס נודע כי חלק מהאזורים שבזק הודיעה שלא תפרוס בהם הם אזורים חרדיים שבהם אין ביקוש לאינטרנט בכל צורה, ואזורים שכוללים סיבים שהונחו על ידי מפעילים פירטיים. בזק צפויה לפרוס השנה סיבים בכמיליון בתי אב והיא הגיעה לפריסה של כבר מעל ל-500 אלף בתי אב.

בזק תידרש להשלים את הפריסה באזורים שבחרה בתוך 6 שנים. באישור משרד התקשורת, בזק תוכל להוסיף בעתיד אזורים לתוכנית פריסה בשיעור של עד 10% מהיקף התוכנית המקורית, ובלבד שבאזורים אלו לא התבצע המכרז להקצאת כספי הקרן. באזורים בהם בחרה בזק לא לפרוס את רשת הסיבים, תמומן הרשת כאמור על ידי קרן לשירות אוניברסלי, שמקורותיה תמלוגים בשיעור של 0.5% מההכנסות של כלל החברות בשוק (כולל בזק).