ביידן ביטל את הצווים של טראמפ לחסימת טיקטוק בארה"ב

נשיא ארה"ב חתם על צו נשיאותי המבטל את הצווים הקודמים של הנשיא הקודם נגד אפליקציות TikTok ו-WeChat • ביידן יורה למזכירת המסחר בארה"ב לחקור האם האפליקציות קשורות לגורמים זרים העלולים להוות סיכון לביטחון המדינה

הרשת החברתית טיקטוק / צילום: Shutterstock
הרשת החברתית טיקטוק / צילום: Shutterstock

נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן חתם על צו נשיאותי המבטל את הצווים הקודמים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נגד אפליקציות TikTok ו-WeChat. ביידן יורה למזכירת המסחר בארצות-הברית לחקור האם האפליקציות קשורות לגורמים זרים העלולים להוות סיכון לאזרחים האמריקאים או לביטחון המדינה.

הנשיא לשעבר טראמפ חתם על סדרת צווים בשנה שעברה לחסימת מספר שירותים, כמו טיקטוק, במטרה למנוע את הפעילות שלהן בארצות-הברית. הסיבה - השירותים האלו מעבירים מידע על המשתמשים האמריקאים למפלגה הקומוניסטית בסין, ולמעשה פוגעת בביטחון האזרחים האמריקאים.

טראמפ אף חייב את טיקטוק להירכש על ידי חברה אמריקאית כדי להמשיך את פעילותה בארצות-הברית. אבל כאמור, הצווים של ביידן מהיום יבטלו את כל הצווים הקודמים של טראמפ.

הצו שביידן חתם עליו לא מתייחס לפעולות או חקירות שבוצעו על ידי הוועדה להשקעות זרות בארצות-הברית. יצוין חברת אורקל ניצחה את המתחרות על ריכשת טיקטוק, אך העסקה לא יצאה לפועל.