איי.סי.אל השלימה את רכישת פעילות הזנת הצמח בברזיל ב-420 מיליון דולר

חברת הכימיקלים והדשנים השלימה אמש את העסקה לרכישת פעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של חברת קומפאס מינראלס • רכישת הפעילות כוללת חוב נטו של כ-107 מיליון דולר

איי.סי.אל השלימה את רכישת קומפאס בברזיל / צילום: יח"צ
איי.סי.אל השלימה את רכישת קומפאס בברזיל / צילום: יח"צ

חברת הכימיקלים והדשנים איי.סי.אל  (לשעבר כי"ל), השלימה אתמול את העסקה לרכישת פעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של חברת קומפאס מינראלס. הפעילות נרכשה בעבור תמורה של כ-420 מיליון דולר, הכוללת חוב נטו של כ-107 מיליון דולר.

בנוסף, עשויה העסקה לכלול תמורה מותנית בגין ביצועים עתידיים בסך של עד כ-88 מיליון ריאל ברזילאי (כ-18 מיליון דולר). העסקה נחתמה ודווחה לראשונה ב-24 במארס השנה, והושלמה אתמול לאחר קבלת כל האישורים ומילוי כל התנאים הדרושים לכך.

לדברי איי.סי.אל (ICL), פעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של קומפאס מינראלס היא הפעילות המובילה בברזיל בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח, והיא מספקת מגוון רחב של פתרונות הכוללים טיפול בקרקע, בזרעים ובבריאות הצמח, עבור כל הגידולים העיקריים בברזיל. סל המוצרים הנרכש כולל דשנים משפרי יעילות ודשנים בשחרור מבוקר לדישון, ועוד.

לפעילות הזנת הצמח בדרום אמריקה של קומפאס מינראלס נוכחות ב-25 מתוך 26 המדינות בברזיל, והיא משרתת למעלה מ-32 אלף חוות. איי.סי.אל מעריכה שתוכל למנף את נוכחותה המשמעותית של קומפאס בשוק ואת יכולות ההפצה שלה, בשילוב החוזקות של איי.סי.אל ושל חברת פרטילאקווה, לטובת הגדלת המכירות בתחום הזנת הצמח.

פרטילאקווה היא חברה ברזילאית נוספת שנרכשה בידי איי.סי.אל בתחילת 2021 תמורת 120 מיליון דולר. פרטילאקווה פועלת בתחום הדשנים המיוחדים ורכישה נועדה להרחיב את מגוון המוצרים של איי.סי.אל ולהגדיל משמעותית את בסיס הלקוחות והנוכחות באזורים חקלאיים בברזיל, שהא אחד משוקי החקלאות הצומחים ביורת בעולם.