הרווחתם מיליונים בהייטק? שימו לב למסים

מהגשת הדוח השנתי, עובר בחיסכון מסים ועד פיצול חכם של המניות:
גלובס עושה סדר למתעשרי ההייטק שהתעוררו בוקר אחד למציאות אחרת

הרווחתם מיליונים בהייטק? שימו לב למסים
הרווחתם מיליונים בהייטק? שימו לב למסים

ההייטק הישראלי מייצר בחודשים האחרונים מליונרים חדשים. ריכזנו מספר עצות מיסוי, למי שמוצא את עצמו לפתע עם הרבה מאוד כסף.

איך חוסכים מס יסף?

כאשר מממשים מניות משלמים מס רווחי הון בגובה 25% על הרווח הריאלי. אולם, אם השכר וההכנסה מהמימוש עולים על 649 אלף שקל בשנה, יש צורך לשלם מס נוסף, מס יסף, בגובה 3% - כך שהמיסוי עולה ל 28%. "חשוב לתכנן את ההכנסות מראש, ואם אתם רואים שבגלל מימוש המניות תעברו את סף של 649 אלף שקל, ניתן לפצל את מכירת המניות לשנה הבאה, ולבצע אותה אפילו ב-1 בינואר. זה יאפשר את החיסכון במס היסף", מציין רועי קמחי, מנכ"ל Fibo, פתרון אונליין של החזרי מס לשכירים.

איך מייצרים מגן מס?

בעת מימוש המניות כדאי לבדוק את כל תיק ההשקעות שלכם. אם יש לכם השקעות הפסדיות שכבר לא מתאימות לאסטרטגיית ההשקעות הכוללת שלכם, ממשו אותן, והשתמשו בהפסדים כמגן מס כנגד הרווח ממימוש המניות.

מה עושים עם הבדלי שכר בין בני זוג?

כשכירים, מקומות העבודה שלנו מחשבים את המס שאנחנו צריכים לשלם, מבלי להתחשב בגובה ההכנסות של בני הזוג שלנו, זאת, למרות שהחישוב של מס הכנסה מתייחס לזוג נשוי כאל תא משפחתי. להכנסה של בני הזוג יש משמעות גדולה לחישוב, ולעיתים אפשר וכדאי לעשות קיזוז בין בני הזוג, במיוחד אם יש הבדלים קיצוניים בשכר. במקרה כזה, כדאי לבדוק אם מגיע לכם החזר מס בסוף שנה.

כיצד נגיש דוח שנתי?

עובדים שהרוויחו מעל 649 אלף שקל בשנה חייבים בהגשת דוח שנתי, כאשר האחריות להגשת הדוח היא עליהם. לכן, אם הכנסותיכם עולות על סכום זה, בסוף כל שנת מס עליכם להגיש את הדוח השני, ויחד איתו לבקש החזר מס, ככל שישנו.