חברות הביטוח מעריכות שהוריקן איידה גרם נזק של 15 מיליארד דולר

מאות אלפי בתים ככל הנראה נמצאים בסיכון מהסופה

הצפות בלואיזיאנה בעקבות הוריקן איידה / צילום: Associated Press, Gerald Herbert
הצפות בלואיזיאנה בעקבות הוריקן איידה / צילום: Associated Press, Gerald Herbert

הנזקים של הוריקן איידה עשויים לעלות לחברות ביטוח מיליארדי דולרים ברחבי לואיזיאנה, אלבמה ומיסיסיפי, כך מעריכים בחברות.

אנליסטים בוולס פרגו וב-Fitch Ratings העריכו שהנזקים יהיו בטווח שבין 15 מיליארד דולר ל-20 מיליארד דולר. לשם ההשוואה, הוריקן קתרינה, שהכה בארה"ב 16 שנים בדיוק לפני איידה, גרם לנזק בגובה 65 מיליארד דולר מבחינת חברות ביטוח, כך אומרים ב-Fitch.

חברות העוסקות בניבוי תוצאות אסונות כמו AIR Worldwide ו-RMS אמרו שעוד לא סיימו לבצע את הערכת הנזק הביטוח שנגרם על ידי ההוריקן.

בתגובה להרס שגרם ההוריקן, חברת הביטוח Allstate הודיעה שהקימה מרכזים ניידים להגשת תביעות ביטוח באלבמה ובטקסס ועובדיה היו מוכנים להעריך את הנזקים ברגע שיהיה אפשרי מבחינתם לעשות זאת.

"אנחנו לא מפריעים לכוחות הסיוע, ושומרים על ביטחוננו, אבל נמצאים קרוב מספיק כדי להגיע ללקוחותינו במהירות ולקהילות שניזוקו קשה ברגע שההוריקן יתקדם", אמר ג'רי סמסון, מנהל בכיר בצוות התגובה לאסונות של Allstate.

החברה CoreLogic מקליפורניה העריכה ש-941,392 בתים נמצאים בסכנה להינזק מאיידה, שהגיעה לקרבת ניו אורלינס ביום ראשון כהוריקן מדרגה 4 עם רוחות במהירות 150 מייל בשעה.

בתסריט הגרוע ביותר, בו בתים נהרסים כליל, המחיר של הקמת כל הנכסים מחדש יכול להגיע ל-220.4 מיליארד דולר, נמסר מ-CoreLogic. ההערכה הייתה מבוססת על התחזיות לגבי ההוריקן שנמסרו ביום שישי על ידי מרכז ההוריקנים הלאומי.

ליותר ממיליון לקוחות בלואיזיאנה ומיסיסיפי לא היה חשמל בגלל איידה, על פי poweroutage.us האוגר נתוני הפסקות חשמל מחברות חשמל ברחבי המדינה. בכירים הזהירו שכבישים רבים נותרו בלתי עבירים בגלל הצפות, עצים שקרסו ופסולת אחרת שנסחפה אליהם - מה שמקשה על עובדי הצלה להגיע לתושבים לכודים ולשמאי חברות הביטוח וחברות הנתונים להעריך באופן מדויק כמה נזק כבר גרמה הסופה.