היכו בברזל החם: בעלי מניות גלובל אי מכרו החזקות ב-768 מיליון דולר

שלושת מייסדי חברת הטכנולוגיה הישראלית מכרו מניות בכ-100 מיליון דולר • אקזיט ענק לקרנות ההשקעה של זהבית כהן ויורם אורון

מייסדי גלובל-אי. מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי / צילום: רותם ברק
מייסדי גלובל-אי. מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי / צילום: רותם ברק

הצעת המכר של בעלי המניות בחברת הטכנולוגיה גלובל-אי  נקבעה במחיר של 64 דולר למניה, נמוך בכ-14% ממחיר המניה לפני הדיווח על מכירת המניות, אך גבוה ב-156% ממחיר המניה בהנפקה הראשונית שביצעה החברה רק לפני ארבעה חודשים.

לאחר התמחור של הצעת המכר, מניית גלובל-אי עלתה ביום שישי בנאסד"ק ב-4.3% למחיר של 67.3 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 9.8 מיליארד דולר.

גלובל-אי מספקת פלטפורמה טכנולוגית להסרת חסמים במסחר מקוון חוצה-גבולות. בעלי מניות בחברה מכרו בסך הכול מניות בתמורה ל-768 מיליון דולר, והסכום עשוי לגדול בהמשך ב-115 מיליון דולר, אם החתמים בהנפקה יבחרו לרכוש מניות נוספות במחיר זהה תוך 30 יום. החתמים הם גולדמן זאקס , מורגן סטנלי , ג'פריס  ובנק אוף אמריקה .

שלושת המייסדים של החברה מכרו כל אחד כ-8% מההחזקה שלהם. המנכ"ל אמיר שלכט ומנהל התפעול שחר תמרי קיבלו בתמורה 33.9 מיליון דולר כל אחד, ומנהל השיווק ניר דבי קיבל 35.3 מיליון דולר. לאחר המכירה ולפני מימוש אופציית החתמים, שווי ההחזקה של שלכט במניות גלובל-אי עומד על כ-394 מיליון דולר, כך גם שווי ההחזקה של תמרי, ושווי ההחזקה של דבי הוא כ-410 מיליון דולר.

קרנות Red Dot ו-AMI מכרו בכ-300 מיליון דולר

מלבד המייסדים, בעלי המניות שמכרו מניות כוללים את Cross Ship עם מכירה בסך 244 מיליון דולר, קרן Red Dot בהובלת יורם אורון, שמכרה מניות ב-173 מיליון דולר, קרן AMI של אייפקס בהובלת זהבית כהן, שמכרה ב-129 מיליון דולר, וחברת יצחק שקד נכסים, שמכרה ב-64.9 מיליון דולר.

רוטר הולדינגס של משפחת רוטר, בעלי השליטה בחברת האופנה קסטרו, מכרה מניות גלובל-אי תמורת 11.3 מיליון דולר וויולה קרדיט מכרה ב-4.3 מיליון דולר. ירון למלבאום מכר מניות תמורת 27 מיליון דולר ונתן שלכט - תמורת 11.3 מיליון דולר.

גלובל-אי סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2021 עם הכנסות של 103 מיליון דולר, יותר מפי שניים מבתקופה המקבילה ב-2020. ההפסד הנקי במחצית הראשונה היה 24 מיליון דולר בשל השפעת כתבי אופציות, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה חיובי בגובה 12.9 מיליון דולר.