השווי של פאגאיה זינק תוך שנה מ-500 מיליון דולר ל-8.5 מיליארד דולר

חברת הפינטק הישראלית שפיתחה טכנולוגיה מבוססת למידת מכונה שמסייעת בהענקת אשראי, דיווחה על מיזוג לחברת SPAC: "השיטות המסורתיות הוכיחו עצמן היסטורית כלא יעילות ומעוותות"

יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי
יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה הוכיחה בשבוע שעבר ששוק הספאקים עדיין חי ובועט, ומהווה דרך אפשרית להגיע לשוק הציבורי בארה"ב לפי שווי גבוה. החברה, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת למידת מכונה שמסייעת בהענקת אשראי באופן מדויק, דיווחה לפני יום כיפור על מיזוג לחברת ה-SPAC האמריקאית EJF Acquisition Corp לפי שווי (EV) של 8.5 מיליארד דולר.

זהו המיזוג השלישי בגודלו של חברת טכנולוגיה מישראל לחברת SPAC, לאחר איירון סורס , שמיזוגה הושלם לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, ואיטורו שממתינה להשלמת המיזוג בשווי 9.6  מיליארד דולר. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך זמן מוקצב.

העסקה של פאגאיה כוללת גיוס של 488 מיליון דולר, מהם 288 מיליון דולר מה-SPAC ו-200 מיליון דולר בהנפקה פרטית (PIPE). לאחר השלמת המיזוג בתחילת 2022 יחזיקו בעלי המניות הקיימים של פאגאיה ב-94% ממניות החברה הממוזגת, דילול עמוק של בעלי המניות הנוכחיים ב-SPAC - שהוביל לפרסום מצד פירמת עו"ד אמריקאית, החוקרת לדבריה האם דירקטוריון ה-SPAC הפר את חובתו למשקיעים.

UBS וברקליס ייעצו ל-EFJA, וג'יי.פי מורגן ייעץ לפאגאיה.

 אשראי בקצב שנתי של 4.7 מיליארד דולר ברבעון 

פאגאיה הוקמה ב-2016 על ידי המנכ״ל גל קרובינר, מנהל הטכנולוגיה אביטל פרדו ומנהל ההכנסות הראשי, יהב יולזרי. לפי נתוני IVC, הגיוס האחרון של החברה בוצע אשתקד לפי שווי של 500 מיליון דולר. בין בעלי המניות בחברה נמנים גופים מוסדיים מישראל (כלל, מגדל, פועלים ועוד), לצד קרן העושר הסינגפורית (GIC), GF Capital, ויולה ואחרים.  

החברה סיפקה דרך הגופים הפיננסיים העובדים איתה אשראי בקצב שנתי של 4.7 מיליארד דולר ברבעון השני השנה. לפי נתוניה, היא צפויה לסיים את 2021 עם הכנסות של 407 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 63 מיליון דולר. ב-2022 ההכנסות יצמחו ל-679 מיליון דולר והרווח התפעולי המתואם יגדל ל-112 מילון דולר. 

״זוהי אבן דרך משמעותית לא רק עבורנו, אלא גם עבור ציבור הצרכנים, שותפינו והתעשייה הפיננסית בכללותה״, אמר קרובינר. "השיטות המסורתיות הוכיחו עצמן היסטורית כלא יעילות ומעוותות. אנחנו זיהינו הזדמנות אדירה בפיתוח מענה לחוסר היעילות של השיטה הנוכחית, באמצעות בניית מערכת המבוססת על טכנולוגיית למידת המכונה המתקדמת שפיתחנו. המיזוג יאפשר לנו לשלב את המומחיות שלנו עם הניסיון העסקי העשיר של EJFA. יחד, נוכל להמשיך להרחיב את הפתרונות מובילי השוק שלנו עבור שותפים נוספים, ובסופו של דבר לסייע לציבור הצרכנים".

מיזוג ארבה רובוטיקס - לאישור בתחילת אוקטובר

חברת טכנולוגיה ישראלית אחרת שמתמזגת ל-SPAC היא חברת האוטוטק ארבה רובוטיקס, ובשבוע שעבר פורסם כי האסיפה של בעלי מניות ה-SPAC לאישור המיזוג תתקיים ב-5 באוקטובר.

ארבה רובוטיקס, בניהולו של המייסד המשותף קובי מרנקו, פיתחה חיישן רדאר בארבעה ממדים לשוק הרכב האוטונומי, והיא מתמזגת ל-SPAC האמריקאי Industrial Tech לפי שווי חברה של 573 מיליון דולר.