בריאן רובינס הולך כל הדרך מהסדרה "מלך הכיתה" לראש אולפני פרמאונט בהוליווד

השחקן שהפך למפיק אמור להוביל כעת את האולפן האייקוני בתקופת הסטרימינג

בריאן רובינס / צילום: Associated Press, Todd Williamson/Invision for Producers Guild
בריאן רובינס / צילום: Associated Press, Todd Williamson/Invision for Producers Guild

כש"מפרץ ההרפתקאות: הסרט", עיבוד למסך גדול של סדרה של ניקלודאון הפך ללהיט לא צפוי הקיץ בבתי הקולנוע ובפלטפורמת הסטרימינג פרמאונט+, מעטים בהוליווד חשבו שהצלחתו תשגר את הבוס של ניקלודאון בריאן רובינס לניהול אולפני פרמאונט.

אבל רק חודש אחד אחר כך קודם רובינס לניהול אולפן הסרטים האייקוני על ידי חברת האם ViacomCBS, במטרה להביא אנרגיה חדשה לאולפן שקצת הפך לסוס הצולע של הוליווד.

"היו הרבה אנשים שלא חשבו שסרט לילדים לפני גיל ביה"ס יכול לשאת את המשקל של סרט שמשודר בבתי הקולנוע", אמר רובינס בראיון. במקום זה, הסרט הולך להיות מאוד רווחי והגדיל את הצריכה והמעורבות בפרמאונט+, אמר רובינס, והוסיף שהיה מדובר ב"ניצחון בבניית זיכיון" ולאחת הסיבות שמנכ"ל ViacomCBS בוב בקיש "שם אותי בכיסא הזה".

לפני המינוי המפתיע שלו, רובינס פיקח על ערוץ הילדים של ניקלודאון, תפקיד שבו ימשיך לעת עתה. לפני כן, ניהל את Paramount Players, זרוע הפקה של פרמאונט, שעשתה סרטים כמו "דורה ועיר הזהב האבודה" ו"מה גברים רוצים".

עליית הדרגה של רובינס מסמנת חילוף משמרות לרוחב תעשיית הבידור, לא רק של דור אלא גם של התמקדות, כשאולפנים שפעם התמקדו במסך הגדול מפנים את תשומת ליבם למשיכת קהלים צעירים יותר ושירותי סטרימינג הפונים ישירות אל הצרכן. בפרמאונט, הוא כבר מסתכל על הספרייה של האולפן של להיטים בני כמה שנים ומחפש דרכים לעדכן אותם לשוק החדש הזה, שבו סרטים וטלוויזיה מאוכסנים ביחד במכונת תוכן אחת ענקית.

כתושב ברוקלין, רובינס בן ה־57 החל את הקריירה שלו בעסקי השעשועים כשחקן נער בקומדיית המצבים משנות ה־80 "מלך הכיתה". הוא עבר מזה להפקה עם קרדיטים שכללו את דרמת הנעורים "סמולוויל" שהייתה להיט ו"One Tree Hill". סרטים שהפיק או ביים כלו את "בלוז לנבחרת" ואת הקומדיה עם אדי מרפי "נורביט" שהייתה להיט קופתי אבל נקטלה על ידי המבקרים.

שחקני ''מלך הכיתה''. בריאן רובינס בג'קט החום בראש התמונה / צילום: Reuters, MPTV
 שחקני ''מלך הכיתה''. בריאן רובינס בג'קט החום בראש התמונה / צילום: Reuters, MPTV

כמו כן ייסד את AwesomenessTV, חברת תוכן דיגיטלי שעשתה תוכניות לקהל מדור Z ובסופו של דבר נמכרה לזרוע האנימציה של חברת דרימוורקס.

"כולם מדברים על סטרימינג"

אדם הקרוב לרובינס במשך שנים אמר שהוא עשוי לספק לאולפן זעזוע נחוץ.

"צריכה להינתן הזדמנות לדם חדש", אמר ג'רמי זימר, מנכ"ל United Talent Agency, חברת ייצוג השחקנים שעבדה עם קווין הארט וכוכבים אחרים.

הוא אמר שמינויו של רובינס לעמוד בראש אולפני פרמאונט הוא הזדמנות לשבור מסלול מדרכים ישנות ומוכרות. "אולי אחת הסיבות שיש כזה חוסר מומנטום ואנרגיה בעסקי הסרטים המסורתיים היא היעדר הנהגה שהתפתחה עם הזמנים", הוסיף זימר.

ניסיונו של רובינס בסרטים מחוויר לעומת זה של קודמו בתפקיד, ג'ים ג'נופולוס, שועל ותיק ואהוב שניהל את פרמאונט כמעט חמש שנים ולפני כן את אולפני פוקס המאה העשרים במשך 16 שנים. אבל הרקע של רובינס ביצירת תוכניות וסרטים לבני הנעורים והניסיון הדיגיטלי שלו משך את ההנהגה ב־ViacomCBS, כולל את יושבת הראש שרי רדסטון, שכמו מנהלי תקשורת ותיקים אחרים, נותנת עדיפות לסטרימינג.

"תסתכלו על דיסני, יוניברסל ווורנרס. לאן הולך השיח? כולם מדברים על סטרימינג", אמר רובינס. "אנו יודעים לאן הולכת התנהגות הצרכנים. לא רק שיש סיכוי להגיע וללכוד קהל גדול יותר, אלא שבפעם הראשונה, חברות בידור הולכות לקיים מערכות יחסים ישירות עם הלקוחות שלהן", אמר.

גם בוול סטריט הביעו נחת רוח מהמינוי. מחירי המניות של חברות בידור טיפסו או עלו בשנה האחרונה בהתאם לעלייה או הנפילה במספר המנויים לשירותי הסטרימינג.

פרמאונט נמצאת בדעיכה בעשור האחרון

כאולפן שנחשב פעם לגרעין של עשיית הסרטים בהוליווד, והמקור של קלאסיקות כמו "ציינה טאון", הפרופיל של פרמאונט דעך בעשור האחרון לאחר כמה שנים שבהן הופקו פחות סרטים ומתוכם מעט היו להיטים.

תחת הנהגתו של ג'נופולוס, פרמאונט זכתה להתחדשות מסוימת, עם להיטים כמו "מקום שקט" והאינטגרציה המוצלחת של נכסים אחרים כמו למשל הדמות של סוניק הקיפוד, ממשחקי המחשב.

אל מול נוף של אולמות קולנוע נעולים בשנה וחצי האחרונות, בחרה פרמאונט תחת הנהגתה הקודמת למכור הרבה מהסרטים בארכיון שלה לשירותי סטרימינג שיכלו לשדר אותם בבתיהם של אנשים. הקומדיה הרומנטית "The Lovebirds" הלכה לנטפליקס, וכך גם הסרט "משפט השבעה משיקגו", שהיה מועמד לאוסקר. סרט הקיץ בהפקה גדולה "מלחמת המחר" שודר בשידור בכורה בשירות הווידאו פריים של אמזון.

מתוך הסרט ''The Lovebirds''.  פרמאונט מכרה אותו לנטפליקס / צילום: באדיבות yes
 מתוך הסרט ''The Lovebirds''. פרמאונט מכרה אותו לנטפליקס / צילום: באדיבות yes

כעת צריך רובינס להחליט מה לעשות עם סרטי הקולנוע שהאולפן שמר לעצמו, כולל סרט ההמשך המצופה ללהיט העבר "טופ גאן" ועוד שני סרטים בסדרת הסרטים "משימה בלתי אפשרית", שבשניהם מככב טום קרוז. הראשון מביניהם מתוכנן כעת לצאת במאי 2022 לאחר כמה עיכובים. רובינס אומר שהוא חושב שאולי ההליכה לסרטים בקולנוע תחזור לרמה כלשהי של נורמליות עד אז.

כשקיבל את התפקיד בפרמאונט, צופי התעשייה בהוליווד חשדו - וכמה יוצרים חששו - שההנהגה של רובינס תכניס מנטליות של סטרימינג לפני הכל, שתוותר ברובה על שידור סרטים באולמות. רובינס אמר שהוא מחויב לשמור על המסכים הגדולים בפרמאונט, והוסיף שהוא מקווה עדיין לכך שהאולפן יוציא עד שנת 2025 אותו מספר סרטים לאולמות הקולנוע כל שנה כפי שהיה לפני הקורונה. "אני לא אחד מאלה שחושבים שסרטים בקולנוע הולכים להיעלם", אמר רובינס.

הוא כבר שם את העין על סדרת הזיכיונות של פרמאונט, מצבי הנינג'ה ועד מסע בין כוכבים והרובוטריקים. כל אחד מהנכסים האלה העניק לאולפן כמה מהלהיטים הגדולים ביותר שלו בעשור האחרון, אבל בשנים האחרונות גם צברו אבק או אכזבו. רובינס הציג תוכניות חדשות לגבי כל אחת מסדרות הסרטים, מסדרות טלוויזיה ועד סרטי קולנוע, שהוא מקווה שגם יחיו את הדמויות, יספקו זרם תוכן יציב לפרמאונט+ ויתנו לאולפן את סוג ההצלחה מזיכיונות ממנה נהנים יריבים כמו חברת וולט דיסני.

הסרט 'צבי הנינג'ה' שיצא ב-2014. אחד מהזיכיונות של פרמאונט / צילום: באדיבות yes
 הסרט 'צבי הנינג'ה' שיצא ב-2014. אחד מהזיכיונות של פרמאונט / צילום: באדיבות yes

באותה עת, אמר שהוא לא מתכנן להפנות עורף לסרטים שהם לא מסדרות הזיכיון או סרטים קטנים יותר. האתגר יהיה למצוא את האמצעים הנכונים ביותר להפצת סוגות אלה.

מי שמכירים את רובינס אמרו שיהיה טיפשי לראות אותו כמפיק טלוויזיה לילדים שאולי עשוי להיות במים עמוקים מדי בתפקיד מוביל באולפן סרטים, תיאור נפוץ בקרב כמה אנשים בגוורדיה הישנה בהוליווד ואצל כמה צופים וותיקים של התעשייה לאחר מינויו.

"אנשים לא העריכו אותו מספיק", אמר ג'ורדן לווין, בכיר בתעשיית הבידור שעבד מקרוב עם רובינס כשלווין היה מנהל רשת, וגם החליף אותו כמנהל Awesomeness. "הוא ממוקד כמו לייזר על הניסיון להבין את הצרכנים ואיך שובים את ליבו של הדור הבא", הוסיף.

רובינס אמר שהוא מנסה להימנע מהשליליות של כמה מהמעגלים בהוליווד לגבי מינויו, וציין שכשבארי דילר זינק מטלוויזיה משודרת לראשות אולפני פרמאונט באמצע שנות ה־70 היו כמה אנשי סוד בהוליווד שתייגו אותו באופן מעליב כ"איש ההוא מסרטי הטלוויזיה ברשת ABC".