החברה הקנדית שמזנקת לאחר חשיפת השם החדש של פייסבוק

כמו שקרה בעבר לחברות כמו Signal Advance שזינקה ב-1100% כי אנשים חשבו שמדובר באפליקצית ההודעה סינגל, כך עכשיו גם החברה הקנדית Meta Materials נהנית מהבאזז על השם, ומזנקת בבורסה

השלט החדש של  חברת Meta, לאחר החלפת השם / צילום: Reuters, Yichuan Cao
השלט החדש של חברת Meta, לאחר החלפת השם / צילום: Reuters, Yichuan Cao

הרבה אנשים הגיבו בהתלהבות להכרזתה של פייסבוק על שמה החדש, אבל חברת קנדית בשם Meta Materials אולי התלהבה יותר מכולם, לאחר שראתה את מנייתה נוסקת מבלי שעשתה דבר. 

אתמול הכריז מארק צוקרברג על השם החדש של חברת פייסבוק, Meta, ששמה המלא יהיה Meta Platform. הטיקר של החברה, כאשר תתחיל להיסחר ב-1 בדצמבר, יהיה MVRS. 

ל-Meta Materials אין קשר לחברת פייסבוק: מדובר בחברת "מדע חומרי" (Material Science) שמייצרת טכנולוגיה עבור דברים כמו "איך לחסום גוון ספציפי של צבע, או איך לחמם באופן בלתי נראה חלון במכונית". עם זאת, רבים ראו את שמה והתחילו להשקיע בה - בין מבורות ובין מאדישות. 

לחברה שווי שוק של 1.5 מיליארד דולר, וביום חמישי החברה זינקה מאותה סיבה שחברות כמו Zoom Technologies או Signal Advance זינקו - בלבול של משקיעים שחושבים שמדובר בחברות טכנולוגיה גדולות ששינו שם או בדיוק התחילו להיסחר, למרות שמדובר בחברות קטנות ואחרות. ראוי לציין שזינוק במניה על בסיס טעות בשם לא נוטה לשרוד מעבר לכמה ימים, ועל פי רוב המניות חוזרות לגודל הטבעי שלהן. 

החברה מזנקת ב-25% לאחר שעות המסחר, לאחר שעלתה בשעות האחרונות של המסחר ב-4.8%. מנכ"ל החברה צייץ ביום חמישי ברכות לפייסבוק על שינוי שמה.

עם זאת, בניגוד לחברות אחרות שזינקו בלי קשר לשמן, החברה הקנדית כן צפויה לשתף פעולה עם פייסבוק - לפחות בפאנל אונליין שיעסוק במשקפי מציאות רבודה, שם ישתתפו גם Meta Matriels וגם Facebook Reality Labs.

כאמור, זאת לא הפעם הראשונה שבלבול שכזה בשם יוצר רווח עבור חברה קטנה: ב-2019 חברה סינית קטנה עם השם  Zoom Technologies עלתה ב-80% לאחר שאנשים חשבו שמדובר במניה של חברת זום, ובפברואר חברת Clubhouse Media הכפילה את השווי שלה בגלל אנשים שחשבו שמדובר באפליקצית קלאבהאוס.

המקרה הקיצוני ביותר היה זינוקה של חברת Signal Advance ב-1,100% לאחר שמאסק המליץ לעוקביו "להשתמש בסיגנל" - אבל התכוון לאפליקציה לשליחת הודעות. סיגנל נצטרכה להבהיר למשקיעים ולמשתמשים שלה שהיא לא סיגנל אדוונס - ושהיא אפילו לא חברה למטרות רווח. 

יש לציין של-Meta Materials יש נסיון עם זינוקים מפתיעים, לאחר שהפכה בחודש יוני לזמן קצר ל"מניית מם" ועלתה ביום אחד 58% לשיא של כל הזמנים עבור החברה. להשוואה, גם אחרי העלייה בטרום מסחר שמתרחשת לחברה כעת - היא עדיין נמוכה ב-69% משהייתה בשיאה ביוני.