פייזר: התרופה שלנו נגד קורונה מורידה את הסיכוי לאשפוז ומוות ב-89%

פייזר פרסמה תוצאות מחקר שעשתה אצל 1,219 מבוגרים שהראה שלקיחת התרופה שלה, יחד עם תרופת HIV, עוזר למנוע מקרי אשפוז ומוות ב-89% • המניה מזנקת בטרום מסחר ב-9.3%

מנכ''ל פייזר אלברט בורלא / צילום: Associated Press, Pablo Martinez Monsivais
מנכ''ל פייזר אלברט בורלא / צילום: Associated Press, Pablo Martinez Monsivais

פייזר פרסמה היום תוצאות מחקר שמראית שגלולת הקורונה שלה, שנעשה בה שימוש עם תרופת HIV, מורידה את הסיכוי לאשפוז או מוות ב-89% אצל מבוגרים בקבוצת סיכון שנחשפו לקורונה.

זאת היא הגלולה השנייה נגד קורונה שנמצאה אפקטיבית נגד המחלה, לאחר התרופה של מרק, שאושרה בבריטניה מוקדם יותר השבוע. פייזר אמרה שתביא את תוצאות המחקר שלה ל-FDA "בהקדם האפשרי". 

הגלולה של פייזר נלקחת ביחד עם תרופת HIV שעוזרת להאט את חילוף החומרים של הגלולה של פייזר על מנת שתישאר בתוך הגוף זמן רב יותר בעצימות גבוהה יותר, כך אמרו בחברה. 

החברה אמרה שתוצאות המחקר מתבססות על מדגם של 1,219 מבוגרים שהיה להם לפחות מחלת רקע אחת. מתוך 607 האנשים שקיבלו את התרופה, היו ששה אשפוזים ואפס מקרי מוות, זה לעומת 41 אשפוזים ו-10 מקרי מוות שקרו בקבוצת הביקורת, שקיבלה גלולת פלסיבו. 

אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר אמר: "המחקר מראה שיש לתרופה שלנו את האפשרות להציל חיים ולהוריד דרסטית את מקרי האשפוז". בורלא אמר באפריל שהתרופה של פייזר יכולה להיות זמינה באמריקה עד סוף השנה. התרופה של פייזר היא גלולה שלוקחים באופן אוראלי. 

בעוד שחיסונים הם הדרך הכי טוב למנוע את המחלה, מומחים מקווים שגלולות כמו של פייזר ומרק יעזרו למי שכבר נדבק ויוכלו למנוע אשפוזים ומוות.