"התחלנו חזק את המחצית השנייה של 2021": JFrog זינקה בעקבות הדוחות

חברת הטכנולוגיה הישראלית עקפה ברבעון השלישי את תחזיות האנליסטים • עוד בנאסד"ק: חברת SPAC שמוביל היזם דוד גרשון גייסה 150 מיליון דולר לטובת רכישת פינטק בישראל

הנפקת ג'ייפרוג / צילום: ג'ייפרוג
הנפקת ג'ייפרוג / צילום: ג'ייפרוג

מניית חברת הטכנולוגיה הישראלית JFrog  זינקה ב-10% ביום שישי בנאסד"ק, לאחר שבערב חמישי פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי. החברה, המספקת פתרונות טכנולוגיים לעדכוני תוכנה רציפים, עקפה את תחזיות האנליסטים כשרשמה ברבעון הכנסות של 53.7 מיליון דולר, לעומת התחזית ל-52.5 מיליון דולר, ויותר מכך - הציגה רווח נקי צנוע (Non-GAAP), בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד. מחיר המניה עדיין נמוך ב-11% מהמחיר בהנפקת החברה בספטמבר 2020, ומשקף ל-JFrog  שווי של 3.7 מיליארד דולר.

ההכנסות הרבעוניות שיקפו צמיחה של 38% לעומת הרבעון המקביל, ומתחילת השנה הצמיחה הסתכמה ב-36% וההכנסות הגיעו ל-147 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות העמיק ברבעון ל-20.5 מיליון דולר, ומתחילת השנה הוא הסתכם ב-41.5 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים ובראשם התגמולים ההוניים לעובדים, נרשם ברבעון רווח נקי של 932 אלף דולר שהם 1 סנט למניה, ומתחילת השנה הרווח הנקי הגיע ל-3.7 מיליון דולר.

גם התחזית לרבעון הרביעי גבוהה מתחזיות האנליסטים: החברה צופה הכנסות של 57.5-58.5 מיליון דולר עם רווח נקי Non-GAAP בגובה 0-1 סנט למניה (כלומר עד כ-1 מיליון דולר), ובסיכום 2021 ההכנסות יהיו 205-206 מיליון דולר והרווח הנקי יהיה 4-5 סנט למניה (כ-4.2-5.2 מיליון דולר).

JFrog הודיעה לאחרונה על רכישת שתי חברות מישראל - Vdoo ו-Upswift. בסוף הרבעון היו בקופתה 402 מיליון דולר.

מנכ''ל ג'ייפרוג, שלומי בן חיים / צילום: ג'ייפרוג
 מנכ''ל ג'ייפרוג, שלומי בן חיים / צילום: ג'ייפרוג

שלומי בן-חיים, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר עם פרסום הדוחות כי "הביצועים החזקים של JFrog ברבעון השלישי בכל הפרמטרים, משקפים את המחויבות של החברה הן לעסקים חדשים והן להרחבה בקרב לקוחות קיימים. הצלחנו במספר חזיתות, כולל חדשנות טכנולוגית, צמיחת הכנסות, התרחבות בענן, שימור לקוחות ורווח גולמי. התחלנו את המחצית השנייה של 2021 בצורה חזקה, ונמשיך להשקיע בצוות שלנו ובטכנולוגיה שלנו, במטרה לייצר עוד צמיחה בהמשך".

"ההייטק הישראלי מספק הזדמנויות רכישה אטרקטיביות"

עוד בנאסד"ק, הושלמה הנפקתה של חברת הספאק Finnovate Acquisition Corp, שגייסה 150 מיליון דולר וצפויה לחפש יעד לרכישה בישראל. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוקצב מראש, או שיידרשו להחזיר את הכסף למשקיעים בהן. הנפקות SPAC היו אחד הטרנדים הבולטים בוול סטריט מאמצע 2020 עד תחילת 2021, אך זרם ההנפקות נחלש על רקע שינוי טעמי המשקיעים והחמרת הרגולציה.

את Finnovate מובילים דוד גרשון, רון גולן ויונתן אופיר, והיזם אורי חייצ'יק הוא יועץ בכיר לחברה. גרשון, המשמש כיו"ר ומנכ"ל Finnovate, הוא פרופסור בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, ובעברו ייסד וניהל את חברת הטכנולוגיה SuperDerivatives, עד למכירתה בשנת 2014 תמורת 350 מיליון דולר לחברת Intercontinental Exchange.

חברת Finnovate אינה רשומה בישראל אלא באיי קיימן, אך לפי התשקיף שהגישה לקראת ההנפקה, היא מתכננת לחפש את יעד הרכישה שלה בשוק הישראלי. החברה ציינה בתשקיף כי הטרנדים הנוכחיים בהייטק, החדשנות והייצור המורכב בישראל, מספקים הזדמנויות רכישה אטרקטיביות. החברה צפויה להתמקד בתעשיית הפינטק, ולבחון יעדי רכישה בתחומי התשלומים, אינשורטק, wealthtech, בנקאות דיגיטלית ועוד.

גיוסים בשווי גבוה שנחתך אחרי המיזוג

עד היום בוצעו מספר דו-ספרתי של עסקאות שבהן חברות SPAC רכשו חברות טכנולוגיה בישראל, רובן לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר לחברה הנרכשת. כמעט כל העסקאות בוצעו לפני כמה חודשים, ורוב העסקאות הושלמו (חלק גדול מהחברות שכבר החלו להיסחר איבדו מאז חלקים ניכרים מהשווי שנקבע במיזוג).

במקביל, מספר חברות SPAC מישראל, או כאלה שהודיעו על כוונה להתמקד בשוק הישראלי, גייסו בחודשים האחרונים כסף מהציבור. מדובר על מורינגה של שגייסה 100 מיליון דולר, BYTE שגייסה 300 מיליון דולר, גשר 1 שגייסה 115 מיליון דולר ו- ION Acquisition Corp 3 שגייסה 253 מיליון דולר. ION כבר הנפיקה קודם לכן שתי חברות ספאק, הראשונה השלימה מיזוג עם טאבולה  שעוסקת בהמלצות תוכן, והשנייה הודיעה על מיזוג עם אינוביד שעוסקת בתחום ההגשה והמדידה של פרסומות דיגיטליות.