אופן ווב של נדב שובל גייסה לפי שווי 1.1 מיליארד דולר

הסטארט-אפ שמפתח מערכת לתגובות וניהול אינטרקציות בתוך אתרי תוכן גדולים גייס 150 מיליון דולר • הגיוס הובל על ידי אינסייט פרטנרס ו-Georgian Partners

נדב שובל, מייסד ומנכ''ל OpenWeb / צילום: OpenWeb
נדב שובל, מייסד ומנכ''ל OpenWeb / צילום: OpenWeb

הסטארט-אפ הישראלי אופן ווב (OpenWeb) הודיע היום (ג') על גיוס 150 מיליון דולר בהובלת הקרנות אינסייט פרטנרס ו-Georgian Partners. הגיוס בוצע לפי שווי חד-קרן של 1.1 מיליארד דולר. משתתפים נוספים בגיוס הם עומר ציגלר, חברת הראל השקעות, אנטרי קפיטל, סמסונג נקסט, ניו יורק טיימס ו-Dentsu. פרופ' סקוט גאלווי, פרופסור לשיווק מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק וכוכב תקשורת הייטק, שהשקיע בעבר בחברה, הצטרף לדירקטוריון של אופן ווב.

אופן ווב (לשעבר Spot.IM) הוקמה ב-2012 על ידי נדב שובל (מנכ"ל) וישי גרין (שמכר את החזקותיו בחברה ואינו מעורב בה) ומעסיקה 160 עובדים בישראל, ניו יורק וקייב. המערכת של אופן ווב מוטמעת ביותר מ-1,000 אתרי תוכן גדולים ומספקת מערכת לתגובות וניהול שיחות ואינטרקציות על התוכן בתוכם.

אופן ווב משווקת עצמה כתחליף חיובי לרשתות החברתיות וכמי שבניגוד אליהן מספקת שיח נקי באמצעות פיקוח על תוכן שגולשים מפרסמים. בנוסף אופן ווב משווקת עצמה כמי שמעצימה את גופי התוכן ליצור אינטרקציות ישירות עם הקהל, ללא תיווך הרשתות החברתיות כמו פייסבוק. הלקוחות של אופן ווב כוללים גופי תקשורת גדולים כמו פוקס ניוז, יאהו, ניו יורק טיימס ובישראל גלובס, ישראל היום, מעריב ואחרים. בראיון לתקשורת האמריקאית אמר שובל כי הכנסות החברה הגיעו לכ-80 מיליון דולר השנה.

שובל (30), בנה של השחקנית רובי פורת-שובל, התראיין לאחרונה למוסף G של גלובס וסיפר על ההתמודדות עם דיסלקציה ומחלת ניוון שרירים ועל הקמת Spot.IM בגיל 21. "האם חשבתי שתהיה לי חברה בשווי מאות מיליוני דולרים? אני לא רוצה להישמע מגלומן, אבל כן", אמר שובל. "גדלתי בידיעה שצריך להילחם כדי להשיג דברים, שהזמן שלי כאן מוגבל ואני רוצה להשיג את המירב. זה לא עניין של כסף, אלא הגשמה עצמית. אני גם מאוד ציוני: אני רוצה לבנות את חברת האינטרנט הכי גדולה בישראל ולהעסיק אלפי עובדים בארץ".