פיגוע התאבדות כושל בבריטניה: מחבל מתאבד התפוצץ במונית

המחבל נהרג בפיצוץ שהתרחש בעודו יושב במושב האחורי של מונית, בעוד הנהג יצא בחיים מתוך הרכב • ארבעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע

פיגוע כושל בבריטניה. המטען התפוצץ בכניסה לבית חולים / צילום: Shutterstock, Shaun Jeffers
פיגוע כושל בבריטניה. המטען התפוצץ בכניסה לבית חולים / צילום: Shutterstock, Shaun Jeffers

המשטרה הבריטית עדכנה היום (ב') כי פיצוץ במונית שהתרחש אתמול מול בית חולים בליברפול היה למעשה פיגוע טרור שכל הנראה השתבש. המחבל נהרג בפיצוץ שהתרחש בעודו יושב במושב האחורי של המונית, בעוד הנהג יצא בחיים מתוך הרכב אך ספג פגיעות בראשו. וידאו המתעד את האירוע, כולל הפיצוץ וכיצד הנהג מטופל על ידי אדם שנקלע למקום, פורסם היום בתקשורת הבריטית.

הפיצוץ אירע אתמול סמוך לשעה 11:00 (שעון בריטניה), ביום הזיכרון השנתי לחיילים ולמי שהקריבו את חייהם בשתי מלחמות העולם בהן השתתפה בריטניה. המשטרה אמרה היום כי היה מדובר במחבל-מתאבד, וכי עצרה עד כה ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בפיגוע. המשטרה עדכנה כי מצאה חומרי נפץ הקשורים למטען שהתפוצץ מול בית החולים. לא ברור עדיין אם מדובר בטרור איסלאמי. החשודים נעצרו בשכונת קנזינגטון שבמרכז ליברפול.

חברים של נהג המונית הפצוע, שאמור להשתחרר היום מבית החולים, אמרו לתקשורת הבריטית כי המחבל המתאבד עורר את חשדו, לאחר שביקש לנסוע בתחילה לטקס הזיכרון המרכזי בעיר, שבו השתתפו מאות בני אדם. הם גם מסרו כי הוא מנע מהמחבל לצאת מהרכב על ידי נעילת הדלתות כשהגיעו ליעד אחר שביקש במהלך הנסיעה - בית החולים לנשים בליברפול.

ראשת העיר ליברפול אמרה לתקשורת כי נהג המונית דיוויד פרי "נעל את הדלתות" על המחבל המתאבד. "בגבורה יוצאת דופן, הוא הצליח לסכל מה שהיה יכול להיות אסון נוראי בבית החולים", אמרה. המשטרה לא אישרה אם נהג המונית, שנראה בוודיאו יוצא בכוחות עצמו מהרכב כמה שניות אחרי הפיצוץ, לכד את המחבל המתאבד בתוך המונית במכוון.

חברו סיפר ל"דיילי מייל" כי המחבל המתאבד שינה את התוכניות לגבי היעד המבוקש בעקבות פקקים וחסימות כבישים שהתבצעו בגלל טקס הזיכרון. לפי הדיווחים, המשטרה בודקת אם המטען שנשא המחבל המתאבד התפוצץ באופן מלא, או שהיה מדובר בפיצוץ חלקי של נפצים שהיו מחוברים אליו.