בגלל הציוצים: JP מורגן הגישה תביעה נגד טסלה בסך 162 מיליון ד'

הציוצים של מנכ"ל טסלה ממשיכים לייצר דרמות: בנק ג'יי.פי מורגן תובע 162 מיליון דולר בתוספת הוצאות מטסלה, על הנזקים שאליהם נחשף בגלל הציוצים של מאסק על כוונתו להפריט את החברה בשנת 2018

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

ג'יי.פי מורגן, התאגיד הבנקאי הגדול ביותר בארצות הברית, מגיש בימים אלה תביעת ענק של 162 מיליון דולר, נגד חברת טסלה, בגלל סדרת ציוצים של המנכ"ל אלון מאסק משנת 2018. הטענה של ג'יי.פי מורגן בתביעה היא, שטסלה הפרה את תנאיי החוזה שנחתם בין שתי הקבוצות, הקשורים לתמחור הערבונות של טסלה, כנגד הלוואה שקיבלה מהבנק. פרטי החוזה וכן פרטיי התביעה מעורפלים כמובן, ורק נרשם בה שטסלה היתה אמורה להעביר לג'יי.פי מורגן מניות או מזומנים, אם מחיר המניה של טסלה ישתנה.

הבנק דורש בתביעה מטסלה 162.2 מיליון דולר, פלוס ריבית, שכר טרחת עורכי הדין והוצאות נלוות, כפיצוי על הנזקים שנגרמו לו, עקב הציוצים שצייץ מאסק באוגוסט 2018. בציוץ הראשון, מאסק הודיע על תוכניות ההפרטה שלו בקשר לטסלה, ועל הכוונה שלו לרכוש את מניות החברה שלו לעצמו, לפי 420 דולר למניה. אלא שכמה שבועות לאחר מכן, מאסק צייץ ציוץ חדש להודיע שהוא חוזר בו מהתוכנית הזאת.

הציוצים האלה של מאסק אכן טלטלו את המניה של טסלה לאורך זמן - בתוך שנה צנחה המניה לשפל של שלוש שנים, עד ל-177 דולר למניה ביוני 2019, ורק חצי שנה אחר כך, בדצמבר 2019 המניה שוב הגיעה למחיר של 420 דולר. מאסק אפילו הואשם בקשר לכך בהונאת ניירות ערך, על ידי הרשות האמריקאית לניירות ערך, ובסופו של דבר חתם על הסכם פשרה שקנס גם אותו וגם את טסלה ב-20 מיליון דולר, כל אחד.

ג'יי.פי מורגן טוען שהזיגזג במחיר המניות של טסלה, שנגרם בעקבות הציוצים של מאסק, חשף אותו חשיפה יתרה ולכן, בהתאם לחוזה שנחתם בין השניים, טסלה היתה צריכה להעביר לרשותו יותר מ-200 אלף מניות, שימנעו את החשיפה הבעייתית בזאת. מכיוון שההעברה לא בוצעה, נאלץ הבנק לעשות התאמות שונות בפעילות שלו, ועל כך הוא תובע עכשיו את הפיצוי מטסלה.

טסלה מצידה, טוענת נגד ג'יי.פי מורגן, שהדרישה הזאת היא רק ניסיון אופורטוניסטי לנצל את אותה תנודתיות של מניית טסלה, עבור הפקת רווחים נצלנית. כיום, כבר עומד מחיר המנייה של טסלה על 1,013.39 דולר.