הצמיחה באשראי החוץ בנקאי: עלייה של 14% בהכנסות אס.אר אקורד ברבעון השלישי

החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח נקי של 50.6 מיליון שקל, עלייה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אס.אר אקורד כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 10 מיליון שקל

עדי צים - בעלים אס אר אקורד / צילום: יח''צ
עדי צים - בעלים אס אר אקורד / צילום: יח''צ

הצמיחה בעסקי האשראי החוץ בנקאי במשק משתקפת היטב בדוחות שפרסמה היום חברת אס.אר אקורד  של עדי צים. החברה סגרה את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-14% בהכנסות המימון שהגיעו לכ-33.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, על רקע הגידול בהיקף פעילות החברה תוך בחינת איכות הלקוחות.

הוצאות המימון ועלות ההכנסות עמדו על כ-6 מיליון שקל לעומת כ-6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, על רקע ירידה בשיעורי הריבית על הלוואות שהחברה נוטלת מהבנקים. בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 3% ברווח הנקי לכ-17.6 מיליון שקל (ברבעון המקביל ב-2020 נרשם רווח חד פעמי של 3.4 מיליון שקל).

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם תיק לקוחות בהיקף של כ-995 מיליון שקל, שיעור צמיחה שנתית בתיק האשראי של 44%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות המימון בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 גדלו ב-10.9% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו בכ-97 מיליון שקל, ואילו הוצאות המימון ועלות ההכנסות בתקופה זו הצטמקו ב-10% לכ-17 מיליון שקל. זאת, על רקע שיפור בהסכמי המימון עם התאגידים הבנקאיים - הורדת שיעורי הריבית על הלוואות מתאגידים בנקאיים והפחתת היקפי הערבויות שנדרש בעל השליטה עדי צים להעמיד.

ההוצאה בגין הפסדי אשראי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2021 קטנו בכ- 72% לכ-2.2 מיליון שקל בלבד, לעומת 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת בעיקר כפועל יוצא מהפרשות גבוהות להפסדי אשראי שהוכרו בתקופה המקבילה אשתקד בשל שינויים בהערכות הנהלת החברה לגבי יכולת הגביה של חובותיהם של לקוחות עקב מגפת הקורונה.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 50.6 מיליון שקל, עלייה של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אס.אר אקורד כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 10 מיליון שקל (יחולק במהלך דצמבר) כך שמתחילת השנה מגיע היקף המזומן שהחזירה החברה לבעלי מניותיה ב-36 מיליון שקל.

צים מחזיק כיום בכ-62% מההון, לאחר שהגדיל את החזקותיו במהלך חודש אוגוסט, כשרכש מניות בכ-2.2 מיליון שקל. היום רשמה המניה ירידה של כ-2% בתגובה לדוחות. עם זאת ב-3 השנים האחרונות עלתה המניה ב-245% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-790 מיליון שקל.

התיק נסגר והנכסים שוחררו

בשבוע שעבר, לאחר יותר מ-6 שנות חקירה, הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד אס.אר אקורד, עדי צים, וחברות בשליטתו. בנוסף החליטו בפרקליטות לשחרר את הנכסים התפוסים של צים ופיקדון של החברה שהופקד במסגרת תיק החקירה (שני נכסים פרטיים של צים ועוד פיקדון בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל של החברה).

צים היה חשוד בכך שסייע, באמצעות אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למרמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, על-מנת לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במרמה. כאמור, כעת נסגר התיק באופן סופי.

"לאורך כל הדרך האמנתי בצדקתי ובחפותי, כמו גם כי הפרקליטות, לאחר בחינת מלוא הראיות, תחליט לסגור את התיק. העננה שרבצה עלינו כל כך הרבה זמן הוסרה. אני מודה לפרקליטות ולמשטרת ישראל על יושרתם והחלטתם לסגור את התיק. זו תחילת דרך חדשה לי ולחברת אס.אר. אקורד", אמר היום צים.