התנגדות לחיסונים באירופה: פוליטיקאי איטלקי לגלג על סנאטורית ניצולת שואה

סערה באיטליה: פוליטיקאי איטלקי המתנגד לחיסונים ע לגלג באופן פומבי על סנאטורית יהודיה ניצולת שואה ואף השתמש במספר שקועקע על ידה • הפוליטיקאי, בכיר במפלגה הימנית המתנגדת להגירה, חזר בו מדבריו

רומא, איטליה. הסנאטורית קראה לציבור להתחסן / צילום: Shutterstock, S.Borisov
רומא, איטליה. הסנאטורית קראה לציבור להתחסן / צילום: Shutterstock, S.Borisov

פוליטיקאי איטלקי המתנגד לחיסונים עורר סערה בימים האחרונים באיטליה, כאשר לגלג באופן פומבי על סנאטורית יהודיה ניצולת שואה. פביו מרוני, ממפלגת הימין "לגה" פירסם פוסט בפייסבוק שבו הוא יצא נגד הפצרותיה של ליליאנה סגרא לציבור להתחסן, וכתב "זה מה שהיה חסר לנו, מספר 75190". המספר הוא זה שקועקע על ידי הגרמנים על ידה של סגרא באושוויץ כשהגיעה למחנה בגיל 13.

סגרה, שנולדה ב-1930, היתה היחידה ממשפחתה ששרדה. בעשורים האחרונים היא דיברה רבות בפני הציבור, כולל תלמידים וסטודנטים באוניברסיטאות, על חוויותיה במלחמת העולם השנייה. היא מונתה כ"סנאטורית לכל החיים" לפני כשלוש שנים, בין היתר בשל הפעילות הציבורית שלה. היא קראה באחרונה לציבור להתחסן נגד קורונה, במה שהגדירה כ"חובה מוסרית" של כל תושב באיטליה.

בתגובה לכך פירסם מרוני, בכיר במפלגה הימנית המתנגדת להגירה מאזור ליסונה שבלומברדיה, שכיהן בעבר כראש עיר קטנה, פוסט בפייסבוק שבו הוא חוזר על התנגדותו לחיסונים. בסופו התייחס לניצולת השואה ללא שמה, רק עם המספר שקועקע על אמתה על ידי הנאצים. מתנגדי חיסונים משווים לעתים את רדיפת והשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה ל"רדיפה" כביכול אחריהם בשל התנגדותם להתחסן.

לאחר השערוריה שפרצה בעקבות הפרסום חזר בו מרוני, וכתב כי "באווירה של הסתה ושנאה, לצערי, נסחפתי. אני רוצה להתנצל בפני הסנאטורית סגרה. לא רציתי לפגוע בה בשום אופן".