חברת דירוג האשראי מודי'ס: NSO בסכנה מיידית לחדלות פירעון

בעקבות המגבלות האמריקאיות על חברת הסייבר ההתקפי הישראלית, חברת דירוג האשראי הורידה את דירוג NSO בשתי דרגות ל-Caa2 • מוד'יס מזהירה שהחברה עלולה להתקשות בפירעון חובותיה, שעומדים על 500 מיליון דולר

משרדי NSO / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner
משרדי NSO / צילום: Associated Press, Sebastian Scheiner

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס מורידה את דירוג האשראי של NSO בשתי דרגות ל-Caa2 - שמונה דרגות מתחת לדירוג ההשקעה. בנוסף מוד'יס מזהירה מפני סיכון מצטבר שהחברה תפר את תנאי פירעון החובות שלה, בסך 500 מיליון דולר, בעקבות קשיים חריגים בתזרים המזומנים.

אם הנושים יתעקשו לפרוע את החובות - חברת הסייבר ההתקפי עשויה לעמוד מול איום ממשי על המשך קיומה. עוד מציינת מודי'ס כי בחודש יוני היו ל-NSO יתרות אשראי חופשיות של 29 מיליון דולר בלבד, אחרי שהיא מיצתה עד תום את מסגרת האשראי הבנקאית שלה, שעמדה על 30 מיליון דולר.

רק לפני שנתיים הוערך השווי של NSO במיליארד דולר. כיום, החברה מתמודדת עם האשמות נגד תוכנת הריגול לפריצת טלפונים פגסוס, על כך ששימשה ממשלות עבור ריגול אחר מתנגדים פוליטיים, עיתונאים ופעילי זכויות אדם. NSO מצידה מכחישה את ההאשמות וטוענת כי התוכנה שלה עוזרת לממשלות להגן על עצמן ולמנוע פשע וטרור.

ובכל זאת, לשכת הסחר האמריקאית הוסיפה את NSO לרשימת החברות הפועלות בניגוד לאינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקאי ולאינטרסים שלה בחו"ל. המשמעות היא הגבלות יצוא חדשות על החברה, שיכולות לאתגר עוד יותר את המאמץ של החברה להתאושש.

כבר בשנה שעברה דיווחה NSO על תזרים מזומנים שלילי, בשל ירידה ברווחים וחלוקה לבעלי מניות. לפי מודי'ס, הקשיים רק יתגבר במהלך השנה, בעקבות האטה צפויה במכירות, על רקע המגבלות החדשות.