idigital | בלעדי

אייפון לא בכל מחיר: איידיגיטל צפויה לחתוך את השווי בהנפקה בכ-25%

מדובר בקיצוץ של 20%-25% בשווי שמבקשת לקבל יבואנית מוצרי אפל בישראל והוא יעמוד על 750-800 מיליון שקל • במקביל, יוקטן היקף ההנפקה שמובילה בעלת השליטה באיידיגיטל, קרן ההשקעות סקיי

חנות איידיגיטל IDIGITAL עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן
חנות איידיגיטל IDIGITAL עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן

חברת איידיגיטל, יבואנית מוצרי אפל בישראל, בדרך לקיצוץ משמעותי בשווי המבוקש לקראת הנפקת המניות הראשונית (IPO) שהיא מקדמת בת"א, בדומה לחברות רבות רבות שעשו דרכן לבורסה המקומית בחודשים האחרונים .

לגלובס נודע כי איידיגיטל הפחיתה את השווי ההמבוקש בהנפקה ב-20%-25% כך שיעמוד על 750-800 מיליון שקל לפני הכסף, במקום שווי של מיליארד שקל לו שאפה. במקביל הפחיתה בשיעור דומה גם את היקף הגיוס שהיא מבקשת לבצע, שהוערך תחילה ב-200-300 מיליון שקל .

איידיגיטל (iDigital), המונפקת תחת השם "אייקון גרופ", מייבאת, מפיצה ומוכרת מוצרי אפל בישראל ומספקת שירותי מעבדת תיקונים רשמית למוצריה. החברה נהנית מצמיחה נאה בפעילותה בשנים האחרונות, אותה מבקשים בעלי מניותיה העיקריים, בראשות קרן הפרייבט אקוויטי סקיי, לנצל כדי להנפיק את החברה בשווי גבוה משמעותית מזה שבו הוערכה בעסקאות פרטיות בעבר, במה שישקף לקרן הצפת ערך נאה גם בשווי המעודכן.

את עליית ערך החברה מבקשת סקיי כדי לממש נתח מהחזקותיה באייקון באמצעות הצעת מכר. נוסף לסקיי (כ-53% מההון), בראשות צביקה יוכמן (יו"ר אייקון) וניר דגן, מי שצפויים להשתתף בהצעת המכר הם שותפי קרן ההון סיכון פיטנגו - רמי קליש, רמי ברכה, חמי פרס, אהרון מנקובסקי, יצחק (צחי) הלל וזאב בינמן - בעליה הקודמים של אייקון גרופ.

כן צפויים לקחת חלק בהצעת המכר שלושה ממנהלי אייקון - המנכ"לים המשותפים איילת צרפתי רוזן ורוני ישראל, והמנכ"ל הקודם ערן תור, המחזיקים יחד כ-7% מהמניות.

טיוטת התשקיף שפרסמה החברה חושפת, כי בסיכום המחצית הראשונה של 2021 נהנתה איידיגיטל מעליה של יותר מ-60% בהכנסותיה, שהגיעו ל-712 מיליון שקל, לצד קפיצה של כמעט 80% ברווח הנקי שהסתכם ב-35 מיליון שקל. זאת בזכות המשך העלייה "בדרישה למוצרי אפל בכל הקטגוריות".

החברה מחלקת את פעילותה לשני מגזרים - תחום הקמעונאות, בו היא מציעה את מוצרי אפל ויצרנים נוספים ללקוחות קצה (פרטיים ועסקיים) באמצעות רשת החנויות אייקון שמונה 18 סניפים ואתר סחר, ותחום ההפצה, במסגרתו היא מייבאת ומפיצה את מוצרי אפל לרשתות שיווק, לחנויות קצה ולמשווקי מוצרי אפל.

מלבד הנפקתה של איידיגיטל, על הפרק ניצבות לא מעט הנפקות נוספות, בהן חברת המתכות איסכור, בית ההשקעות מגדלור ומפתחת גלולת ההרזיה אפיטומי. לפי פעילים בשוק החיתום, שוק ההנפקות ממשיך לפי שעה לפעול בהתאם לתכניות, למרות הזעזוע בבורסות מהימים האחרונים, עם התגברות החששות לגבי ההשפעות השליליות האפשריות של הזן החדש של וירוס הקורונה - אומיקרון.