נחשף בגלובס: יבואנית האייפונים נכנסה לבורסה לאחר שקיצצה כ-20% ממחיר ההנפקה

איידיגיטל, יבואנית מוצרי אפל בישראל, גייסה כ-150 מיליון שקל לפי שווי של פחות מ-800 מיליון שקל • מחצית הסכום מיועדת לקופת החברה ומחצית הסכום לידי בעליה, בראשות קרן סקיי

חנות איידיגיטל IDIGITAL עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן
חנות איידיגיטל IDIGITAL עזריאלי תל אביב / צילום: שוקה כהן

חברת איידיגיטל, יבואנית מוצרי אפל בישראל, עדכנה היום (ג') על השלמת ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) שלה בבורסה בתל-אביב, במסגרתה גייסה כ-150 מיליון שקל - מחצית הסכום לקופת החברה ומחצית הסכום לידי בעליה, בראשם קרן סקיי, וכן שותפי קרן פיטנגו וכמה ממנהלי אייקון.

מהעדכנים שפרסמה איידיגיטל (iDigital), שהונפקה תחת השם "אייקון גרופ" עולה כי מהלך ההנפקה הושלם לפי שווי חברה כ-775 מיליון שקל "לפני הכסף", כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, ונמוך ביותר מ-20% משווי של 1 מיליארד שקל לו שאפה תחילה, ואשר לפיו קיוותה לגייס כ-200-300 מיליון שקל.

איידיגיטל עוסקת בייבוא, הפצת ומכירת מוצרי אפל בישראל ומספקת שירותי מעבדת תיקונים רשמית למוצריה.

החברה נהנית מצמיחה נאה בפעילותה בשנים האחרונות, אותה ניצלו בעלי המניות למכירת נתח מהחזקותיהם בשווי גבוה משמעותית שבו הוערכה החברה בעסקאות פרטיות בעבר.

לאחר ההנפקה חלקה של קרן סקיי באייקון גרופ יעמוד על כ-41% מההון, ששת שותפי קרן פיטנגו יחזיקו בכ-16% מהמניות והחזקת צמד המנכ"לים שלה, איילת צרפתי-רוזן ורוני ישראלי תסתכם יחד בכ-7% (עיקרה של צרפתי-רוזן).

זינוק בהכנסות וברווח

טיוטת התשקיף שפרסמה החברה לקראת ההנפקה חשפה, כי בסיכום המחצית הראשונה של 2021 נהנתה איידיגיטל מעליה של יותר מ-60% בהכנסותיה, שהגיעו ל-712 מיליון שקל, לצד קפיצה של כמעט 80% ברווח הנקי שהסתכם בכ-35 מיליון שקל. זאת בזכות המשך העלייה "בדרישה למוצרי אפל בכל הקטגוריות".

אייקון גרופ מחלקת את פעילותה לשני מגזרים - תחום הקמעונאות, בו היא מציעה את מוצרי אפל ויצרנים נוספים ללקוחות קצה (פרטיים ועסקיים) באמצעות רשת החנויות אייקון שמונה 18 סניפים ואתר סחר, ותחום ההפצה, במסגרתו היא מייבאת ומפיצה את מוצרי אפל לרשתות שיווק, לחנויות קצה ולמשווקי מוצרי אפל.

החברה מעריכה כי תסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות של 1.35 מיליארד שקל - שישקפו צמיחה של כ-40% ביחס להכנסות שנת 2020, ועם רווח נקי של כ-70 מיליון שקל - המשקף קפיצה של יותר מ-60% ביחס לרווחי השנה שעברה.

בשנה שעברה הציגה החברה כיוון דומה בתוצאות, עם טיפוס של 20% בהכנסות, שהגיעו לכ-970 מיליון שקל, לצד שיפור של 10% ברווח הנקי לאותה שנה, שהסתכם ב-43 מיליון שקל.