על רקע החולשה בשוק: הנפקת ספאק ישראלית גדולה יורדת מהפרק

חברת ה-SPAC הישראלית Israel Amplify Program Corp מוותרת רשמית על ניסיון ההנפקה שלה בוול סטריט, לאחר שתכננה לגייס 200 מיליון דולר ולחפש חברה לרכישה בשוק ההייטק המקומי • החברה משכה את התשקיף שהגישה לפני 8 חודשים

השקעות ספאק / צילום: Shutterstock
השקעות ספאק / צילום: Shutterstock

שוק ה-SPAC נחלש, וחברת ה-SPAC הישראלית Israel Amplify Program Corp מוותרת רשמית על ניסיון ההנפקה שלה בוול סטריט.

חברות SPAC הן חברות ייעודיות המגייסות כסף בבורסה כשאין להן פעילות, וזאת במטרה לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, או שיידרשו להחזיר את הכסף למשקיעים בהן. הנפקות SPAC היו טרנד משמעותי בוול סטריט מאמצע 2020 עד הרבעון הראשון של 2021, אך מאז המגמה התהפכה - טעמי המשקיעים השתנו והרגולציה הוכבדה, כך שמספר ההנפקות התכווץ, ונוצרו קשיים במיזוגים שעליהם הוכרז.

חברת ישראל אמפליפיי תכננה לגייס 200 מיליון דולר ולחפש יעד לרכישה בשוק ההייטק המקומי. אתמול דיווחה החברה על משיכת התשקיף, שאותן הגישה כבר לפני 8 חודשים.

את ישראל אמפליפיי ייסדו קרנות ההון סיכון פיטנגו וספרה לצד קבוצת אמפליפיי, כאשר יו"ר הדירקטוריון הוא חמי פרס, שותף מנהל בפיטנגו, והמנכ"ל הוא אשר לוי, שניהל את אורבוטק עד למכירתה ל-KLA בשנת 2019. עמיחי שטימברג, גם הוא לשעבר בכיר באורבוטק, הוא נשיא ומנהל התפעול של ה-SPAC ורמי קליש מפיטנגו הוא דירקטור.

יש לציין שיש עוד חברות SPAC אחרות שמתמקדות בישראל שהגישו בעבר תשקיפים וטרם גייסו כסף, ועדיין לא ברור האם בכוונתן למשוך את התשקיפים. לעומת זאת, מספר חברות SPAC שמתמקדות בשוק הישראלי גייסו כסף, בהן שלוש חברות של ION (שתיים מהן כבר הודיעו על מיזוגים), מורינגה, BYTE , גשר1 ו-Finnovate.