אצבע בעין ללאומי: מיכל קיסוס הרצוג מונתה למנכ"לית פועלים היי-טק

קיסוס הרצוג ניהלה עד לאחרונה את פפר מקבוצת לאומי וסיימה את תפקידה בטונים צורמים

מיכל קיסוס הרצוג / צילום: בן הרצוג
מיכל קיסוס הרצוג / צילום: בן הרצוג

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, הודיע על מינויה של מיכל קיסוס הרצוג למנכ"לית פועלים היי-טק. קיסוס הרצוג ניהלהעד לאחרונה ובמשך שלוש וחצי שנים את PEPPER, מקבוצת לאומי וסיימה את תפקידה בטונים צורמים.

בהודעת הפועלים נכתב כי "לקיסוס הרצוג ניסיון של מעל עשור בבנקאות דיגיטלית, פינטק, אסטרטגיה ופיתוח עסקי. קיסוס הרצוג בוגרת תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון בכלכלה, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, ובעלת תואר שני במנהל עסקים (התמחות במימון ושיווק) מאוניברסיטת רייכמן".

במקביל למינוי זה, עדי הורוויץ לביא תחליף את בת שבע משה בתפקידה כראש תחום פועלים היי-טק, וזאת לאור הודעתה של משה על פרישתה ומינויה לתפקיד בכיר בתחום ההיי-טק.

קוטלר מסר כי "מיכל מביאה עמה ניסיון עסקי רב וחשיבה יצירתית לצד יכולות מגוונות שיסייעו ללקוחות פועלים היי-טק בהמשך התנופה והצלחה ולמימוש חזונם, החשובים במיוחד בתקופה זו, בה יזמי ההיי-טק מצויים בפריחה חסרת תקדים".

קיסוס הרצוג עצמה אמרה כי "אני נרגשת להצטרף לבנק בתקופת שיא מעניינת זו של ההיי-טק הישראלי, ומצפה לפגוש את המובילים המצוינים בתחום בבנק. אני נכנסת לתפקיד בהתרגשות רבה בתחושה שיש רבות ללמוד, לצד ההזדמנויות לעשייה ולחידוש".

מחלוקת חריפה עם מנכ"ל לאומי

קיסוס כאמור עזבה את לאומי לאחר מחלוקת חריפה עם המנכ"ל חנן פרידמן, שהביא לסיום תפקידה לאחר שלא הסכימה להתחייב לכך שאינה פוזלת לג'ובים אחרים במערכת הבנקאות.

הסכסוך המתוקשר בין קיסוס־הרצוג לפרידמן החל משמועה שעלתה לאחר שרון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט, הודיע כי הוא פורש. השמועה הייתה כאילו קיסוס־הרצוג היא המועמדת להחליפו, זאת לאור הקשרים החמים בין יו"רית ישראכרט, תמר יסעור - שהקימה בזמנו את פפר - לבין קיסוס־הרצוג, שהייתה העוזרת האישית שלה ולימים החליפה אותה בתפקיד.

בעקבות השמועה שנפוצה, ביקש ממנה פרידמן להחליט לאן פניה: האם היא עוזבת, או נשארת. ואם היא בוחרת להישאר, עליה להתחייב לשנה לפחות. קיסוס־הרצוג טענה, מנגד, כי אינה הולכת לישראכרט - אך סירבה להתחייב להישאר. בתגובה החליט פרידמן להפסיק את העסקתה.

הפרסומים שדלפו לעיתונות הביעו את השבר העמוק שנוצר בין הצדדים: "בשבועות האחרונים התגלה וגבר עד מאוד תהליך של אובדן אמון הבנק כלפייך", נכתב במכתב הפיטורים שצוטט ב"כלכליסט". הסכסוך עם קיסוס־הרצוג תרגם עצמו, כמובן, לדיאלוג בין עורכי דין שהסתיים במתווה עזיבה.