קרן ההון סיכון אלף מקימה קרן רביעית בהיקף 300 מיליון דולר

עפ"י הודעת אלף, "הקרן תעשה בדיוק את אותו הדבר שעשו הקרנות הקודמות, אולי למעט לתמוך בחברות בחו"ל, כל עוד נוכל לחבר אותה לרשת היזמים והשותפים שלנו, כמו גם להיכרות שלנו עם ישראל"

השותפים בקרן אלף / צילום: Omer Hacohen
השותפים בקרן אלף / צילום: Omer Hacohen

קרן ההון סיכון אלף, שהוקמה לפני שמונה שנים על-ידי מייקל אייזנברג ואדן שוחט, מגייסת קרן רביעית בהיקף של 300 מיליון דולר.

על-פי הודעתה, "הקרן תעשה בדיוק את אותו הדבר שעשו הקרנות הקודמות, אולי למעט לתמוך בחברות בחו"ל, כל עוד נוכל לחבר אותה לרשת היזמים והשותפים שלנו, כמו גם להיכרות שלנו עם ישראל".

את הקרן הקודמת שלה, בסך 200 מיליון דולר, גייסה אלף רק לפני שנתיים. בסך-הכול גייסה אלף ארבע קרנות בהיקף כולל של 835 מיליון דולר. 

על -פי חברת המחקר IVC, לשלוש הקרנות הקודמות של אלף יש 37 השקעות פעילות, בהן חדי-קרן כמו מליו, ברינג, ג׳ויטיונס והאניבוק וחברות מהירות צמיחה כמו קוראלוגי׳קס, נקסאר ויוניט, שנכללה בדירוג הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2021. מאחוריה שתי הנפקות: חברת הביטוח המקוונת למונייד וחברת הבינה המלאכותית לעולם הספנות ווינדוורד, ועוד כמה חברות שנאלצו לבצע כמה פיבוטים כדי לחשב מסלול מחדש, כמו חברת המטבעות קולו וחברת ייבו, שמכירתה לא הניבה רווח לקרן, על אף שהפכה לסנסציה כאשר גייסה הון מקרן גיירלוק והשיקה כמה מוצרים מדוברים שצברו פופולריות רבה כמו מירקט והאוספרטי.

מאחורי הקרן עומדים השותפים מייקל אייזנברג, אדן שוחט, אהרון רוזנסון, תומר דיארי וסמנכ״לית הכספים יעל אלעד. מהקרן לא נמסרה זהותם של השותפים המוגבלים שהשקיעו בקרן החדשה. 

בין אם מדובר בסוף השנה או בסוף עונה בגלל החשש מעליית הריבית בעולם, קרנות הון סיכון רבות ניצלו את הגאות בהייטק כדי לגייס סכומי כסף גדולים. מוקדם יותר החודש סגרה קרן נורווסט (NVP), הפעילה גם בישראל באמצעות השותף דרור נחומי, סכום עתק של 3 מיליארד דולר; פאלקון אדג׳, קרן שהשקיעה בשבוע שעבר בחברה הישראלית מאש, גייסה החודש 10 מיליארד דולר. גם בישראל גייסו מספר קרנות קטנות יותר בהיקפן, כגון לול, ג׳אנווסט, ו-וי גיימז, כמה מאות מיליוני דולרים.