רשות החדשנות ומשרד התקשורת ישתתפו במימון פרויקט הדור החמישי באצטדיון המושבה

בפרויקט, שמתוכנן לקום בקרוב, יוכלו סטארט-אפים בתחום הספורט, אך לא רק, לבחון את יכולותיהם בזירת ניסויים בדור החמישי בזמן אמת

איצטדיון המושבה, פתח תקווה / צילום: תמר מצפי
איצטדיון המושבה, פתח תקווה / צילום: תמר מצפי

רשות החדשנות ומשרד התקשורת ישתתפו במימון פרויקט הדור החמישי באצטדיון שלמה ביטוח (המושבה). מדובר בפרויקט של החברה הכלכלית בפתח תקווה שבחרה בחברת תיבר מקבוצת אלומה לביצועו, במסגרתו הופך האצטדיון לאתר ניסויים לחברות סטארט-אפ בדור החמישי.

הפרויקט שנחשף בגלובס הוא אחד המסקרנים והחדשניים שעתידים לקום בישראל בתחום הדור החמישי, והטכנולוגיות שיפעלו בו הולכות להיות מהמובילות בעולם.

במסגרת תוכנית הפיילוטים המשותפת לרשות החדשנות ומשרד התקשורת, המדינה מממנת פעילות הטמעה ראשונה של טכנולוגיות מתקדמות בגופים ציבוריים. מטרת התוכנית היא כפולה: א. לתת אפשרות להטמעה ראשונה של טכנולוגיות מתקדמות לחברות סטארט-אפ ישראליות. וב. לאפשר לאזרחי ישראל ליהנות מהחדשנות שמפותחת כאן.

במסגרת הקול הקורא האחרון זכו מספר חברות, ביניהן תיבר מגדלי תקשורת, שמתכננת במסגרת הפיילוט התקנת מערכת דור 5 באצטדיון פתח תקווה עם תכונות מיוחדות המתאימות לאירועי ספורט כגון השהיה קצה לקצה נמוכה של מילישניה ויכולת מדידת מיקום מדויקת של יחידת הקצה של 1 סנטימטר. הפיילוט יותאם לשימוש מסחרי במשחקי ספורט, אירועים וקונצרטים ולשימוש מחקרי לסטארט-אפים של ספורט המתארחים באינקובטור באצטדיון וגם חיצוניים.

אצטדיונים, כמו גם בתי חולים, קמפוסים, מפעלים וכו', יהוו את מוקד המשיכה המרכזי לדור החמישי שיבוא לידי ביטוי בשוק העסקי. בכל העולם מחפשים את מנוע הצמיחה של הדור החמישי משום שההשקעות בו כבדות מאד, ואין מודל כלכלי להחזר ההשקעה. מכאן צומחת ההנחה שלפני שהדור החמישי יתפוס בקרב המשתמשים הפרטיים, הוא יתפתח ויבשיל בשוק העסקי קודם. הערכות בתעשייה הן שארגונים גדולים יעדיפו פתרונות של רשתות פרטיות בדור החמישי על פני פתרונות אלחוטיים אחרים כמו ה-WIFI.