אחרי היו"ר: עוד שלושה דירקטורים התפטרו מפוםוום - ויש להם מה להגיד

ימים ספורים אחרי התפטרות ראיין שפירו מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת הטכנולוגיה פוםוום, נוכח חקירה פלילית שמתנהלת נגדו בארה"ב, גם הדירקטור איציק כהן מחליט להתפטר - תוך שהוא חושף שלל טענות על התנהלות החברה והדירקטוריון

קהל היעד העיקרי למערכת זיהוי הפנים של פוםוום - פארקי שעשועים / צילום: Shutterstock, liewluck
קהל היעד העיקרי למערכת זיהוי הפנים של פוםוום - פארקי שעשועים / צילום: Shutterstock, liewluck

ימים ספורים אחרי התפטרות ראיין שפירו מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת הטכנולוגיה פוםוום , נוכח חקירה פלילית שמתנהלת נגדו בארה"ב, גם הדירקטור איציק כהן מחליט להתפטר מתפקידו, תוך שהוא חושף שלל טענות נגד דרך התנהלות החברה והדירקטוריון שלה.

כהן טוען, כפי שחושפת פוםוום בעדכון שפרסמה בנושא, כי כבר חודשים רבים שהוא "מתריע על ממשל תאגידי לקוי בחברה", ומונה שלל אירועים להדגים זאת.

בין אלה - התנהלות פוםוום במחלוקת שהתעוררה בינו לבין דירקטורים המהווים חלק מקבוצת השליטה (לשעבר) לגבי בחירת דירקטורים חיצוניים (דח"צים), התייחסות החברה לעמדת רשות ני"ע בנושא, וכן הליך המינוי והגדרת תפקיד הוועדה לאיתור מועמדים לכהן בדירקטוריון וכיו"ר.

כהן (52), המחזיק בכ-14% ממניות פוםוום, כיהן כיו"ר החברה מיולי 2020 ועד מאי 2021, אז עזב בשל מה שהוגדר כ"אי הסכמות בין חברי הדירקטוריון".

עוד מציין כהן כעת, כי הצעה שהעלה "להשעות לעת עתה את הליכי האישור של שינויים משמעותיים בתגמול המנכ"ל ובעלי עניין בחברה...עד להשלמת הליך מינוי יו"ר דירקטוריון קבוע ומקצועי ודירקטורים חדשים לחברה, נדחתה", ולטענתו, נדרש "שינוי ראדיקלי" במבנה הדירקטוריון ובאופן התנהלותו "לטובת החברה ושגשוגה".

במקביל לכהן הודיעה על התפטרותה מדירקטוריון פוםוום גם דגנית בלדר, ימים ספורים לאחר שגם איתי מל, מיזמי קרן הריט הבורסאית מניבים, הודיע על התפטרותו מדירקטוריון החברה בתום תקופה של פחות מחצי שנה מאז מונה לתפקיד.

"דוחים את טענות הדירקטור כהן"

בתגובה לטענותיו של כהן ציינה פוםוום, כי דירקטוריון החברה (מי שנותר בו) "דוחה את טענותיו של כהן", והוא פעל ופועל מאז הנפקתה לפני פחות משנה "לחזק את הממשל התאגידי בחברה".

עוד לפי פוםוום, הדירקטוריון "פועל בכל עת לטובת החברה בלבד, על-פי כללי ממשל תאגידי תקין, תוך עבודה הדוקה עם יועציה המשפטיים של החברה, ללא משוא פנים כלפי בעל מניות כזה או אחר".

בעניין טענות כהן לגבי ההצעה לשינויים בתגמולי המנכ"ל ובעלי עניין הוסיפו בפוםוום, כי "הנושא טרם נדון בדירקטוריון החברה שכן ועדת התגמול של החברה, טרם סיימה לגבש את המלצותיה והן כלל לא הוצגו בפני דירקטוריון החברה".

פוםוום (Pomvom) פיתחה מערכת שמאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית, אשר מיועדת לשימוש בפארקי שעשועים, אירועי ספורט והופעות.

שפירו, היו"ר שהתפטר, היה אחד מהמשקיעים בחברה עוד לפני הנפקתה וכיום בידיו כ-7% מהונה. עם התפטרותו הדגישו בפוםוום כי זו נעשית לטובת החברה וכי להליכים מולו אין קשר לחברה.

הנפקת המניות הראשונית (IPO) של פוםוום הושלמה בחודש מרץ האחרון, אז גייסה החברה קרוב ל-40 מיליון שקל לפי שווי חברה של 135 מיליון שקל "אחרי הכסף".

מאז ההנפקה, מניית החברה נסקה בשיעור תלת-ספרתי תוך זמן קצר, אולם מאז תיקנה חלק גדול מהעליות ובסך הכול היא מציגה טיפוס של כ-80% מחודש מרץ ועד כה, כך שהיא משקפת לפוםוום שווי שוק נוכחי הנע סביב כ-250 מיליון שקל.