הדחיפה להתאגדות באמזון נתקלת במכשול בגלל שעובדים רבים עוזבים מהר כל כך שהם לא מספיקים להצטרף

תחלופת העובדים הגדולה מגבילה את יכולת האיגודים להשיג דריסת רגל בקרב העובדים

עובדי אמזון בסטטן איילנד מפגינים בטיימס סקוור בדרישה לזכויות התאגדות / צילום: Reuters, Ahmed Gaber
עובדי אמזון בסטטן איילנד מפגינים בטיימס סקוור בדרישה לזכויות התאגדות / צילום: Reuters, Ahmed Gaber

כשהמארגנים מתכוננים לבחירות שניות לאיגוד העובדים במחסן של אמזון באלבמה, אחד האתגרים הגדולים ביותר העומד מולם הוא האפשרות שהרבה מהאנשים המועסקים שם כיום - עלולים לא להיות שם כשתיערך ההצבעה.

אמזון רושמת נתון תחלופת עובדים העומד על 100% ברבים מהמתקנים שלה לפני ובמהלך המגפה, על פי ניתוח של הוול סטריט ג'ורנל.

בזמן הבחירות הראשונות בבסמר, פקידי האיגוד העריכו שבמהלך חודשיים, לפחות 1,000 עובדים עזבו - בתקופה בה נערכו הבחירות. במתקן היו כ־6,000 מצביעים זכאים בזמנו וכחצי מהם הצביעו. כמה מהעובדים בבסמר שהעיתון יצר איתם קשר בזמן ההצבעה הראשונה כבר לא עובדים שם.

אמזון אמרה שרבים מהעובדים שעוזבים, חוזרים ומבקשים להתקבל לעבודה שוב. דוברת של אמזון אמרה שישנם עובדים "הנשארים איתנו לאורך השנה ואחרים הבוחרים לעבוד איתנו במשך כמה חודשים כדי לעשות מעט הכנסה נוספת כשהם זקוקים לה".

בעוד שפקידים פדרליים עדיין צריכים לקבוע תאריך לבחירות, אמזון והמארגנים מהאיגוד החלו להתכונן לבחירות השניות, וערכו פגישות ומו"מ ברמה מקומית לגבי הפרוצדורות לבחירות שצפויות להיערך בבסמר ב־2022.

כ־71% מעובדי אמזון שנגשו לקלפיות בבחירות הראשונות הצביעו לא להצטרף לאיגוד הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו (RWDSU). החברה אמרה בזמנו שהניצחון הזה הראה שהעובדים מכירים במאמציה להיות קשובה להם ולהשתפר. היא גם הצביעה על שכר המינימום של 15 דולר לשעה, כפול משכר המינימום באלבמה של 7.25 דולר לשעה, שהוא גם שכר המינימום הפדרלי.

האיגוד האשים את אמזון בהפחדת עובדים, והחברה הכחישה זאת. בכיר פדרלי הורה בנובמבר לקיים בחירות חוזרות במחסן בבסמר לאחר שמצא שאמזון הפרה את חוקי ההעסקה במן הבחירות הראשונות. לאחרונה הגיעה אמזון להסדר עם המועצה הלאומית ליחסי עבודה, מה שהקל על עובדיה להתאגד. במסגרת ההסכם, החברה תודיע לעובדי המחסן כיום ובעבר על זכויותיהם להתאגדות, ותרשה למועצה הלאומית לגרום לחברה לשאת באחריות במידה ותפר שוב את הכללים.

תחלופת עובדים תכופה היא בעיה של אמזון כבר זמן רב. בתחילה עובדים נמשכים לחברה בגלל המוניטין שלה, השכר וההטבות, אולם רבים עוזבים מהר יחסית, כך ניתן ללמוד משיחות עם עובדים כיום ובעבר. כמה עובדים אמרו שהקצב המהיר של הדרישות באמזון גורם להם להישחק מהר. בנוסף, החברה רושמת שיעור פציעות עבודה גבוה מהממוצע הארצי בארה"ב, על פי נתוני העסקה פדרליים. 

איגוד עשוי לגרום לאמזון לתקן את זמני ההפסקות, יעדי הביצוע ומדיניות אחרות, אבל תחלופת עובדים גבוהה אצל העובדים השעתיים שלהם מאיימת על כל הצלחה שה־RWDSU מקווה להשיג בהצבעה השנייה, כך אומרים מומחי תעסוקה ומארגני הבחירות. אמזון אמרה שהיא מתנגדת לאיגודים בגלל שהיא מעדיפה לשאת ולתת ישירות מול העובדים.

כמה עובדים שבתחילה לא תמכו באיגוד שוקלים מחדש את עמדתם. מליסה צ'רלטון מיירס, שהצביעה נגד האיגוד באפריל, אמרה שכעת היא נוטה לתמוך בו בגלל שזה יהיה "שינוי לטובה שאנו זקוקים לו כאן".

עובדים אחרים אינם כה בטוחים. סמנתה סטיוארט, שהצביעה נגד האיגוד בבחירות הראשונות, אמרה שהיא לא מאמינה שהתאגדות תביא יתרונות נוספים. סטיוארט מרוויחה 21.80 דולר לשעה והשתתפה בתוכנית מימון הלימודים הגבוהים שהפעילה החברה. "אני לא רואה במה איגוד יעזור", אמרה. "מעולם לא היו לי תנאים טובים יותר בכל מקום אחר בו עבדתי".

תחלופת העובדים הגבוהה באמזון עשויה לעזור לחברה בכל הנוגע להצבעות לאיגודים, אמרה קתרין פיסק, פרופסורית למשפטים המתמחה בתעסוקה באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי. התחלופה מקשה על האיגודים למצוא תמיכה בקרב העובדים, אמרה פיסק. בניו יורק, יוזמה להקמת איגוד נפרד הואטה בין היתר בגלל שמארגניה אמרו שרבים מהעובדים שבתחילה תמכו ביוזמה הפסיקו לעבוד מאז במתקנים. "אם מדובר בקבוצה המשתנה כל העת של אנשים שעובדים שם זמן קצר יחסית, אין להם הזדמנות לשמוע מספיק מהאיגוד על למה יכול להיות שהאינטרס שלהם הוא לתמוך בו", אמרה פיסק.

בנובמבר, פקיד בכיר במועצה הלאומית ליחסי עבודה פסק שההתקנה שביצעה אמזון של תיבת דואר מחוץ למחסן בבסמר בזמן ההצבעה הייתה עלולה לגרום לעובדים לחשוב שאמזון משחקת תפקיד באיסוף וספירת הקולות. לבסוף התגלה שאמזון לא ראתה את ההצבעות שנשלחו דרך התיבה, והחברה אמרה שהתקינה אותה שם לרווחת העובדים.

ה־RWDSU אירגן עובדים בבסמר מאז אפריל, ותומכי האיגוד אמרו שהם רוצים ליצור סטנדרט עבודה טוב יותר לאמזון. בעוד שעובדי מחסן רבים עזבו, המארגנים העיקריים עדיין עובדים שם, על פי האיגוד. נשיא RWDSU סטיוארט אפלבאום אמר שלעובדי אמזון צריך להיות יותר כוח במקום העבודה "וזה מגיע רק מהתאגדות".

מאז ההצבעה האחרונה, הציגה אמזון בונוסים של עד 3,000 דולר לעובדים חדשים והעלתה את השכר ההתחלתי, והוא עומד כרגע על יותר מ־18 דולר לשעה בממוצע. כמו כן הוסיפה החברה מימון ללימודים גבוהים לעובדים שנמצאים בחברה לפחות 90 יום.