במהלך חג המולד: בנק הפקיד בטעות 176 מיליון ד' לאלפי אנשים בבריטניה

הפתעה בבריטניה: בנק סנטנדר הפקיד בטעות 130 מיליון ליש"ט (176 מיליון דולר) ל-75 אלף חשבונות ב-25 בדצמבר • התקלה נובעת מעיבוד כפול של תשלומים מ-2,000 חשבונות עסקיים • "נעבוד קשה במהלך הימים הקרובים עם בנקים רבים בבריטניה כדי לשחזר את העסקאות המשוכפלות", אמר דובר הבנק

סניף של בנק סנטנדר / צילום: Shutterstock, MOZCO Mateusz Szymanski
סניף של בנק סנטנדר / צילום: Shutterstock, MOZCO Mateusz Szymanski

אלפי אנשים קיבלו מתנה מפתיעה במהלך חג המולד השנה, כאשר הבנק האירופי סנטנדר הפקיד בטעות 130 מיליון ליש"ט (176 מיליון דולר) ב-75 אלף העברות.

הטעות קרתה כאשר תשלומים מ-2,000 חשבונות עסקיים בבריטניה עובדו פעמיים, כלומר - עובדים קיבלו שכר כפול, וספקים קיבלו תשלום גבוה משציפו. לדברי הבנק, הבעיה נבעה מ"בעיית תזמון" שכבר תוקנה. כעת בבנק מנסים להשיב את הכספים שהועברו, שרבים מהם הגיעו לחשבונות בבנקים יריבים.

"לצערנו, בעקבות תקלה טכנית, חלק מהתשלומים מלקוחות החברה שלנו שוכפלו באופן שגוי בחשבונות הנמענים", אמר דובר סנטנדר ל-CNBC. "אף אחד מהלקוחות שלנו נותר ללא כסף כתוצאה מהתקלה, ואנחנו נעבוד קשה במהלך הימים הקרובים עם בנקים רבים בבריטניה כדי לשחזר את העסקאות המשוכפלות".

אחד ממנהלי השכר בחברה שנפגעה מהתקלה סיפר: "זה הרס לי את תקופת החגים, חשבתי ששילמתי מאות אלפים בטעות - חשבתי שעשיתי משהו לא בסדר. חשבתי שזה היה רק אני ושאני עומד להסתבך בצרות בעבודה". לדברי מנהל השכר, סנטנדר לא שיתפה את העסקים במידע לגבי התקלה או האופן שבו יוחזרו הכספים.

על פי הבנק, תהליך השבת הכספים מכונה בתעשייה "תהליך שחזור שגיאות בנקאי". בסנטנדר הודיעו כי החלו לעבוד עם בנקים אחרים בהתאם לתהליך, וכי הבנקים האלה יגבו את התשלומים השגויים מהלקוחות שלהם. לפי ההודעה, יש לסנטנדר את היכולת לגבות את הכספים ישירות מהחשבונות של הנמענים.