סמארטפון גרסת מעריצים וליינים של טלוויזיות: על מה הכריזה חברת סמסונג בתערוכת CES?

סמסונג משיקה מכשיר נוסף בסדרת Galaxy S21 - ה-Galaxy S21 FE 5G - המכשיר נראה דומה למה שאנחנו מכירים, עם גימור מט מלוטש, עובי של 7.9 מ"מ וצבעים שונים • החברה הציגה בתערוכת CES בלאס וגאס גם שלל טלוויזיות ומכשיר בידור חדש בשם "The Freestyle"

סמארטפונים מדגם Galaxy S21 FE 5G של סמסונג / צילום: Reuters, Christoph Dernbach
סמארטפונים מדגם Galaxy S21 FE 5G של סמסונג / צילום: Reuters, Christoph Dernbach

מדי שנה, החברות הגדולות מכריזות על מוצרים וטכנולוגיות חדשות בתערוכת CES השנתית המתקיימת בלאס וגאס. השנה, בגלל התפרצות הקורונה העולמית והנגיף החדש, חברות רבות עברו למודל היברידי, בדומה לחברת סמסונג שקיימה את מסיבת העיתונאים שלה בצורה וירטואלית.

Galaxy S21 FE 5G

חברת סמסונג השיקה כמעט לפני שנה את ה-Galaxy S21 וממש בתקופה הקרובה אנחנו אמורים להתבשר על הדור החדש. ולמרות התאריך הקרוב, זה לא מנע מסמסונג לשחרר מכשיר נוסף בסדרה הנוכחית, את ה-Galaxy S21 FE 5G. עבור מי שלא מכיר, ה-FE מציין Fan Edition. המכשיר נראה דומה למה שאנחנו מכירים, גימור מט מלוטש, עובי של 7.9 מ"מ ומגיע בצבעים שונים.

המכשיר מגיע עם מעבד Exynos 2100, מה שמאפשר קצב ריענון של 120 הרץ וקצב מדידות מגע של 240 הרץ. לפי החברה, המסך מספק רזולוציה גבוהה בזכות טכנולוגיית Dynamic AMOLED 2X. המכשיר תומך בטעינה מהירה, והחברה מבטיחה טעינה של מחצית מהסוללה בחצי שעה. צריך להגיד, המכשיר קצת יותר גדול מהרגיל, 6.4 אינץ' (מול 6.2 אינץ').

מערך הצילום משולש, אבל חלוקת המגה-פיקסלים היא אחרת: עדשה רחבה של 12 מגה פיקסל, עדשה מאוד רחבה של 12 מגה פיקסל ועדשה טלפוטו של 8 מגה פיקסל. מצלמה קדמית מתקדמת של 32 מגה-פיקסל עם טכנולוגיות בינה מלאכותית לשיפור התמונה. הסוללה היא 4,500 מיליאמפר לשעה. המוצרים יהיו זמינים מ-11 בינואר בשווקים השונים. המחיר המומלץ הוא 2,499 שקלים.

Galaxy S21 FE 5G / צילום: יח''צ
 Galaxy S21 FE 5G / צילום: יח''צ

לייני טלוויזיות חדשים

כיאה לחברות השונות המפתחות טלוויזיות, גם סמסונג הכריזה על המכשירים החדשים בסדרות השונות: Micro LED, Neo QLED ו-Lifestyle. הטכנולוגיה ב-Micro LED לפי סמסונג היא טכנולוגיית התצוגה המתקדמת שלה מכיוון שאיכות התמונה היא מיטבית בזכות 25 מיליון נורות לד בגודל מיקרומטר שמפיקות אור וצבע באופן עצמי. סמסונג השיקה שלושה גדלים שונים: 110 אינץ', 101 אינץ' ו-89 אינץ'.

טלוויזית Micro LED של סמסונג / צילום: יח''צ
 טלוויזית Micro LED של סמסונג / צילום: יח''צ

הסדרה המדוברת תומכת בסולם אפור עם עומק של 20 סיביות, משמע הדגמים ידעו להציג פרטים שונים בסצנה ולכוון את דרגות הבהירות שיתאימו לצפייה בחוויית HDR טובה. בדומה למתחרות גם כאן, המסכים מציגים 100% במרחב הצבעים DCI ו-Adobe RGB. הטלוויזיות תומכות ב-Dolby Atmos.

טלוויזיית Neo QLED של סמסונג / צילום: יח''צ
 טלוויזיית Neo QLED של סמסונג / צילום: יח''צ

הסדרה השנייה, Neo QLED, כוללת בתוכה את מעבד Neo Quantum - והיא תספק שיפורים בטכנולוגיות האודיו והתצוגה. לפי החברה, "מעבד Neo Quantum החדש מציע מיפוי ניגודיות מתקדם בטכנולוגיית BLU (יחידת אור אחורי), ומשפר את רמת הבהירות מ-12 ל-14 סיביות כדי להעניק שליטה רבה יותר במקור התאורה - נורות ה-Quantum Mini LED", לשון ההודעה. השיפור הזה מאפשר לטלוויזיה לשלוט בתאורה בכ-16 אלף דרגות, פי ארבעה מהדגם הקודם.

בטלוויזיות יש טכנולוגיה חדשה בשם Shape Adaptive Light שמאפשרת למעבד לעבד קווים, צורות ומשטחים כדי לשלוט באור הבוקע מהמסך. בנוסף, ישנו מצב EyeComfort שמתאים את הבהירות והגוון של המסך בצורה אוטומטית באמצעות חיישן תאורה ונתוני שקיעה או זריחה.

טלוויזיית Lifestyle של סמסונג / צילום: יח''צ
 טלוויזיית Lifestyle של סמסונג / צילום: יח''צ

בסדרה השלישית, Lifestyle, ישנם הדגמים: The Frame, The Sero ו-The Serif. בשלושת הדגמים יש מסך מט חדש שמספק הגנה מפני סנוור, השתקפויות וטביעות אצבע. טלוויזיית The Sero מציעה חוויית צפייה מיטבית במצב אופקי ובמצב אנכי, מה שמאפשר גם ריבוי משימות מוצלח יותר (חלקים שונים של המסך לשימושים שונים). הטלוויזיות The Frame מגיעות בגדלים הנעים בין 32 אינץ' ל-85 אינץ', וה-The Serif בגדלים הנעים בין 43 אינץ' ל-65 אינץ'.

The Sero / צילום: יח''צ
 The Sero / צילום: יח''צ

The Freestyle

סמסונג הכריזה גם על מכשיר בידור חדש בשם The Freestyle. אין ספק שסמסונג מכוונת כאן לדור הצעיר, הרעיון הוא מכשיר שהוא גם מקרן, רמקול חכם ומכשיר תאורה - והכל במכשיר אחד. הרעיון הוא להפוך את החלל לחוויית צפייה כזו או אחרת. המכשיר יודע איך להתאים באופן אוטומטי את המסך לכל משטח בזוויות שונות ועד לגודל של 100 אינץ'.

המכשיר מגיע רמקול פסיבי כפול מה שמאפשר לפי החברה בס נקי ועמוק. זה שוקל 830 גרם ומבחינת סוללה הוא תואם לסוללות חיצוניות ובתקופה של 50W/20V או יותר. ואם לא רוצים אותו להקרנת תוכן, הוא יכול לספק אפקט תאורה סביבתית.

The Freestyle / צילום: יח''צ
 The Freestyle / צילום: יח''צ