כמו פטרייה אחרי הגשם: מניית קנבוטק זינקה, והחברה ממהרת לצאת להנפקת מניות

מניית החברה, המפתחת מוצרים המשלבים קנאביס עם פטריות מרפא, זינקה ב-180% תוך שבועיים • הרקע - דיווח על הצלחה בניסוי בבעלי חיים במוצר של קנבוטק לטיפול בסרטן

קנאביס רפואי ופטריות מרפא. קנבוטק / צילום: יח''צ
קנאביס רפואי ופטריות מרפא. קנבוטק / צילום: יח''צ

חברת קנבוטק , המפתחת מוצרים המשלבים קנאביס עם פטריות מרפא, מיהרה לנצל זינוק של כ-180% במנייתה בשבועיים כדי לצאת לגיוס בהנפקת מניות ואופציות, מה שהוביל למימוש דו ספרתי במניה בימים האחרונים. את ההנפקה מובילה סייבל שוקי הון שבבעלות שחר סיידון ויעל שניצר.

העלייה החדה במניה לאחרונה מיוחסת לדיווח משלהי דצמבר אודות הצלחה בניסוי בבעלי חיים במוצר החברה לטיפול בסרטן. בהמשך, דיווחה קנבוטק על הרחבת הסכם הרישיון שלה מול כרמל, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת חיפה. ההסכם הוא לשימוש בידע של פרופ' פואד פארס מהאוניברסיטה, בתחום של טיפול בסרטן באמצעות פטריות מרפא.

מתכננת לגייס השנה כ-10 מיליון שקל 

קנבוטק משווקת היום, בעיקר בשוק הבריטי, תוספי מזון על בסיס שילוב בין חומרים מסוימים בקנאביס לבין פטריות מרפא. היא מציעה גם אפליקציה ותוכנית להתאמה של הטיפול בתוספים הללו לפי הצרכים של המטופל. כמו כן יש לה קו מוצרים קוסמטיים. התקווה של המשקיעים היא בעיקר לגבי המוצרים שאותם מתכוונת החברה להעביר במסלול אישור של תרופה. המוצרים הללו נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים מאוד, ונרשמה בהם כאמור התקדמות קלה בשבועות האחרונים.

עם סיום הרבעון השלישי של 2021, הצהירה החברה בין היתר כי היא צופה הכנסות של 4 מיליון דולר במצטבר במהלך 2021 ו-2022 יחד, וכן על כוונתה להגיע לתזרים חיובי ב-2023. כמו כן הצהירה כי תפעל לגייס ב-2022 כ-10 מיליון שקל (ההנפקה הנוכחית מכוונת לגיוס מיידי של כ-6 מיליון שקל). 

גיוסים קודמים במימון המונים

קנבוטק גייסה ביולי כ-26 מיליון שקל באמצעות מימון המונים בשילוב עם תשקיף, כתחליף להנפקה קלאסית בבורסה. הגיוס בוצע באמצעות הקצאה דיפרנציאלית לבעלי מניות קיימים, משקיעים גדולים וחברי קבוצת הפייסבוק של החברה. עוד לפני כן ביצעה החברה מימון המונים רגיל, ללא תשקיף. מאז ההנפקה ביולי רשמה מניית קנבוטק תשואה שלילית של כ-10%.

בעלי השליטה בחברה הם: אלחנן שקד, בעבר מייסד ומנהל חברת צבעי השיער נטורל פורמולה, שהוא היום יו"ר ומנכ"ל קנבוטק (מחזיק 13.5%); שראל חן טוב, מנכ"ל חברת תכנון מפעלי הביומד ביופארמקס (19%); דוברוסלב מלמד, בעבר מנכ"ל חברת SciVac (19%); ויואב רוטלר, סמנכ"ל הכספים שהינו בן זוגה של בתו של שקד (7.5%).