מדיניות "אפס קורונה" של סין עלולה לערער בשנית את שרשרת האספקה העולמית

הפרעות בשרשרת האספקה מתמשכות עקב המדיניות הקשיחה של סין בנוגע לקורונה, כך עפ"י כלכלנית ממודי'ס • לדבר יהיו "השלכות משמעותיות על האינפלציה וכן על החלטות הבנק המרכזי בחודשים הקרובים"

נמל גואנגג'ואו בסין / צילום: Shutterstock, GuoZhongHua
נמל גואנגג'ואו בסין / צילום: Shutterstock, GuoZhongHua

הפרעות בשרשרת האספקה נמשכות, בעיקר בגלל מדיניות הקורונה הקשוחה של סין - כך על פי כלכלנית מחברת האנליטיקה מודי'ס. על פי קרטניה אל, כלכלנית בכירה בשוק אסיה, צווארי הבקבוק שנמשכו כשנה צפויים "להתחיל להשתחרר בחודשים הקרובים ונוכל להתחיל לראות לחץ שיוביל להורדת מחירים". 

עם זאת, אל אומרת ש"מדיניות "אפס קורונה" של סין, והדרך בה עוצרים במדינה פעילות בנמלים ומפעלים חשובים - עלולה להגביר הפרעות לשרשרת האספקה". בייג'ינג נקטה במדיניות אפס קורונה מאז שהמגפה התחילה ב-2020. המדיניות כוללת בידודים והגבלות נסיעה קשוחות - בין אם בתוך עיר ובין אם בין מדינות - זאת על מנת לשלוט בהתפשטויות של הנגיף. 

ההגבלות הללו השפיעו על ייצור, יצוא ויבוא בקנה מידה עולמי, והחמירו את משבר שרשרת האספקה. בשל כך, ישנן חששות שוראינט האומיקרון עלול לשבש את שרשרת האספקה בשנית. 

אל אומרת שלדבר יהיו "השלכות משמעותיות על האינפלציה וכן על החלטות הבנק המרכזי בחודשים הקרובים. המדיניות של סין אומרת שהשיקום הכלכלי עלול להתעכב".

ביום שלישי הקודם, גולדמן זאקס הנמיכו את התחזית שלהם לגבי אחוזי הצמיחה בסין מ-4.8% ל-4.3%, זאת בשל הציפייה שסין תגביר את ההגבלות על פעילות עסקית בניסיון להשתלט על וריאנט האומיקרון.