הסטארט-אפ שמייעל את סוללות הרכב החשמלי גייס 27 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי-אנגלי מפתח טכנולוגיה שמשפרת את ביצועי סוללות המכוניות החשמליות • עד היום גייסה החברה 40 מיליון דולר, והגיוס הנוכחי יאפשר לה להתקדם לקראת ייצור המוני

עובדי אדיוניקס / צילום: Addionics
עובדי אדיוניקס / צילום: Addionics

אדיוניקס, סטארט-אפ ישראלי-אנגלי המפתח טכנולוגיה המשפרת את ביצועי סוללות הרכבים החשמליים מבלי להעלות את מחירי היצור, הודיע היום (ג') על השלמת סבב גיוס בגובה 27 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות Deep Insight. עד היום גייסה החברה 40 מיליון דולר, והגיוס הנוכחי יאפשר לה להתקדם לקראת מימוש שאיפתה לייצור המוני עד שנת 2024.

כחלק מהתחייבותן של מדינות רבות לאפס פחמנית את כלכלתן בעשורים הקרובים, כך צפוי לגדול שוק הרכבים החשמליים בעולם. באדיוניקס זיהו את ההזדמנות בתחום הסוללות, בו לא חלו התפתחויות משמעותיות בעשורים האחרונים. הפיתוח של החברה הוא בר יישום בטכנולוגיות הנוכחיות הקיימות בשוק, בהן סוללות ליתיום-איון לסוגיהן, וכך גם בפיתוחים עתידיים של סוללות מבוססות סיליקון או סוליד סטייט. זאת, ללא צורך בשינוי במפעלי או בפסי הייצור.

הסוללות של אדיוניקס / צילום: Addionics
 הסוללות של אדיוניקס / צילום: Addionics

המייסדים ד״ר מושיאל ביטון, ד״ר ולדימיר יופיט וד״ר פריד טריק, הגו רעיון לשיפור הסוללה באמצעות שינוי המבנה הפיזיקלי שלה, באופן שייעל את תפקודה. הפתרון של החברה כולל תהליך מוגן בפטנטים לייצור אלקטרודות תלת מימדיות (במקום דו מימדיות) אשר מביאות לשיפור כלל ביצועי הסוללה - בדגש על אנרגיה גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה, זאת באמצעות תהליך ייצור העושה שימוש בבינה מלאכותית במטרה לעצב את האלקטרודות המובנות בסוללות, בהתאם לסוג השימוש ובדגש על אופטימיזציה של ביצועי הסוללה. בנוסף לזירוז תהליכי הייצור, התהליך הייחודי תורם להוזלת העלויות שלו. בענף הרכב, המשמעות היא שיפור טווח נסיעה במקביל להפחתת זמן הטעינה - שני פרמטרים שהתעשייה התקשתה עד היום לתת להם מענה סימולטני איכותי.

את סבב הגיוס הובילה Deep Insight, קרן השקעות בתחום הDeep-tech שהקים ג'ף הורינג, מייסד Insight Partners; יחד עם הקרן Catalyst, בה שותף יאיר שמיר, דלק מוטורס וד"ר בעז שורץ, לשעבר מנכ״ל דויטשה ישראל, וקרן האימפקט הישראלית ברידג'ס. בנוסף, השתתף בסבב ד"ר דייוויד דיק, מבכירי טסלה לשעבר, שגם יצטרף כחבר בדירקטוריון החברה.

לדברי ד"ר אייל קישון, יו"ר Deep Insight אשר הובילה את סבב הגיוס , "טכנולוגיית הסוללות של אדיוניקס תזרז את מהפכת החשמול ואת המעבר לרכבים חשמליים בפרט. כשממשלות העולם דוהרות לעבר כלכלה ומדיניות ירוקה לאור משבר האקלים החמור, אנחנו חייבים לתמוך בפתרונות הנותנים מענה לאתגרים בשוק בטווח הקרוב והארוך. אדיוניקס לא רק נותנת מענה לסוללות הקיימות בשוק ולאלו שבפיתוח, אלא גם מורכבת מהון אנושי איכותי ביותר, הכולל גם מומחים עולמים בתחום הסוללות. שני אלו, הביאו אותנו למסקנה כי אנחנו חייבים להשקיע בחברה ולתת לה רוח גבית להמשיך ולקדם את החזון שלה".