לאחר שנה מאתגרת: בסרגון אופטימיים שמשבר המחסור ברכיבים יירגע ב-2022

ברבעון הרביעי החברה עקפה מעט את תחזיות ההכנסות של האנליסטים, אך הציגה הפסד נקי לעומת ציפיות לרווח צנוע

דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ
דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ

חברת הטכנולוגיה סרגון  הצליחה לעמוד ביעד שלה ולסיים את המחצית השנייה של 2021 עם איזון בשורה התחתונה על בסיס Non-GAAP, למרות קשיי שרשרת האספקה והמחסור ברכיבים.

בסיומה של השנה כולה, הכנסותיה של סרגון הסתכמו בכ-291 מיליון דולר, צמיחה של 10.6% לעומת 2020, ועם הפסד נקי של 14.8 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ושל 2.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים (הכוללים ברמה השנתית, בין היתר, תגמולים בעלות 810 אלף דולר למנכ"ל הקודם עירא פלטי שפרש במהלך 2021). בשני המקרים מדובר בצמצום ההפסד לעומת שנה קודמת.

מנכ"ל החברה דורון ארזי מסר כי מדובר ב"סיום מוצלח של שנה מאתגרת במיוחד. לא רק שהגענו לקצה העליון של תחזית ההכנסות השנתית שלנו, גם התחלנו להתרחב בהצלחה לשווקים חדשים מחוץ לתחומי הליבה שלנו, כגון ניהול רשת התמסורת האלחוטית. למרות המחסור העולמי ברכיבים, שיבושים בשרשרת האספקה, בעיות במשלוחים והעלאות מחירים, שהמשיכו להעיב על מאמצינו, הצלחנו לשמור על נתח השוק שלנו ואף להגדילו. במבט ל-2022, אני אופטימי שהמשברים יירגעו, במיוחד במחצית השנייה של השנה".

סרגון מספקת פתרונות בשוק התמסורת האלחוטית. ברבעון הרביעי היא עקפה מעט את תחזיות האנליסטים כשרשמה הכנסות של 77.8 מיליון דולר, צמיחה של 5.1% ביחס לרבעון המקביל, אך הציגה הפסד נקי Non-GAAP בגובה 2 מיליון דולר שהם 2 סנטים למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו ממנה לרווח צנוע של סנט אחד למניה.

סרגון ייצרה ברבעון הרביעי תזרים שלילי מפעילות בגובה 9.7 מיליון דולר, ובשנה כולה התזרים השלילי הסתכם ב-15 מיליון דולר, לעומת תזרים חיובי בגובה 17.2 מיליון דולר ב-2020. בסיום השנה היו לחברה בקופה 17.1 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים. שווי השוק של סרגון בנאסד"ק מגיע ל-189 מיליון דולר (לאחר ירידה של59% במניה בשנה האחרונה).

החברה מספקת תחזית לצמיחה בהכנסות, כאשר "בהנחה שהמחסור העולמי ברכיבים, השיבושים בשרשרות האספקה ובעיות המשלוחים יירגעו, אנו צופים הכנסות שנתיות בין 305-320 מיליון דולר". אמצע טווח התחזית דומה לתחזיות האנליסטים.