חסרים מתכנתים בהייטק? אלביט תכשיר בוגרי הנדסה ומדעים מדויקים

במסגרת המהלך של אלביט יגוייסו 30 מהנדסים ובוגרי מדעים מדויקים להכשרה שתימשך שבעה חודשים, ללא עלות, לאחריה הם מתחייבים לשנתיים עבודה בחברה מתוך כוונה להכניסם כעובדים קבועים

מערכת לניהול קרב מסוג Albatross / צילום: אלביט מערכות
מערכת לניהול קרב מסוג Albatross / צילום: אלביט מערכות

חברת ההייטק הביטחונית אלביט מערכות, הסובלת כמו כל הענף בישראל ממחסור במתכנתים, יוצאת בגיוס ובהכשרה/הסבה לבוגרי הנדסה ומדעים מדויקים, לפיתוח תוכנה.

המהלך מתבצע בשילוב עם חברת ההשמה Infinity Labs R&D ובמסגרתו יגוייסו 30 מהנדסים ובוגרי מדעים מדוייקים להכשרה שתימשך שבעה חודשים, ללא עלות, לאחריה הם מתחייבים לשנתיים עבודה באלביט מתוך כוונה להכניסם כעובדים קבועים. בחברה העריכו כי רובם אכן יישארו.

בתקופת ההכשרה וההתמחות יושם דגש על התחומים של אלביט לאחר שיעברו סיווג ביטחוני מתאים.

ההכשרה תתבצע בסניפי Infinity Labs R&D במתחם הבורסה ברמתן גן ובמת"ם חיפה. עלות הכשרת כל מועמד תעמוד על כ-96 אלף שקל, סכום שמגולם בתשלום שאלביט מעבירה לאינפיניטי, וכולל גם את המיון והקליטה בחברה בין השאר.

לאלביט יש כיום כ-150 תקנים פתוחים בתחום הנדסת התוכנה ובשנה האחרונה גויסו למעלה מ-100 מפתחי תוכנה. אלביט קלטה בסך הכל בשנת 2021 כ-1800 עובדים ובשנת 2022 יצפויים להיקלט כ-2000 עובדים.

בוגרי ההכשרה שלא יקלטו באלביט ישובצו על ידי Infinity Labs R&D לעבודה בחברות הייטק אחרות עמן היא עובדת באופן קבוע. המיונים מבוצעים על ידי Infinity Labs R&D בשיתוף עם אלביט ומיועדים לזהות פוטנציאל באמצעות דימוי של סביבת קוד.

התוכנית נבנתה ועוצבה על ידי Infinity Labs R&D, ששילבה בשנים האחרונות יותר מ-1,500 אנשי פיתוח בתעשיית ההייטק.

ד"ר שלי גורדון, סגן נשיא למשאבי אנוש באלביט מערכות אומרת שהתוכנית נועדה להכשיר מפתחי תוכנה בעלי יכולות וכלים לפיתוח בכל שכבות המוצר וכי היא תעניק היכרות מעשית ותיאורטית עם עולם המושגים הרלוונטי.

סקר של חברת אתוסיה שפורסם לפני חודש הראה כי יש לא פחות מ-21 אלף משרות פתוחות בענפי ההייטק, לעומת 12,500 שנתיים קודם לכן, רובן בתחומי פיתוח תוכנה וחומרה, ניהול פרוייקטים, והתמחויות בתחומי אפליקציות מובייל.