מ"גרינפיס" לממשלת גרמניה: שרת החוץ מ"הירוקים" הכריזה על מינוי מפתיע

שרת החוץ של גרמניה הכריזה על מינויה של מי שעומדת בראש ארגון "גרינפיס" הבינלאומי ל"נציגת אקלים" רשמית בקבינט הגרמני • המינוי מפתיע בין היתר מכיוון שמורגן היא אמריקאית, שצריכה להמתין כדי לקבל אזרחות גרמנית עד שתכהן בתפקיד

ברלין. חלק מכלי התקשורת בגרמניה ביקרו את המינוי / צילום: Shutterstock
ברלין. חלק מכלי התקשורת בגרמניה ביקרו את המינוי / צילום: Shutterstock

שרת החוץ הגרמנית אנלנה ברבוק הכריזה היום (ד') על מינויה של מי שעומדת בראש ארגון "גרינפיס" הבינלאומי ל"נציגת אקלים" רשמית בקבינט הגרמני. ג'ניפר מורגן, שהארגון שבראשו היא עומדת מתח ביקורת חריפה על מדיניות האקלים הגרמנית, תהפוך לנציגה מיוחדת של משרד החוץ לנושא האקלים, ותהיה בעלת השפעה על המדיניות הגרמנית. המינוי אושר על ידי הממשלה. הוא משקף את ההתמקדות של הממשלה החדשה של גרמניה בנושאי אקלים, וגם את השותפות של "הירוקים" בשלטון הפדרלי אחרי שנים ארוכות באופוזיציה.

"אני שמחה להכריז שמדיניות אקלים בינלאומית מקבלת היום נציגות בגרמניה", אמרה ברבוק, שכיהנה עד לאחרונה כמנהיגת מפלגת "הירוקים" ביחד עם שר הכלכלה ואיכות הסביבה רוברט האבק. היא אמרה כי מדובר ב"מינוי חלומי" והצהירה כי מורגן תעבוד בין היתר על נושאים כמו מס פחמן בינלאומי ומיסוי פליטות גזי חממה.

המינוי מפתיע בין היתר מכיוון שמורגן היא אמריקאית, שצריכה להמתין כדי לקבל אזרחות גרמנית עד שתכהן בתפקיד. היא מתגוררת בברלין ומדברת גרמנית שוטפת, לפי הדיווחים.

מורגן, בת 55, היא פעילה סביבתית, שעומדת בשש השנים האחרונות בראש "גרינפיס אינטרנשיונל". היא השתתפה בעבר בפעילויות ממשלתיות גרמניות בנושא האקלים. חלק מכלי התקשורת בגרמניה ביקרו את המינוי: "מורגן אינה מגיעה מארגון לא ממשלתי מנהלתי, אלא מארגון העוסק בקמפיינים ובתודעה העובר לעתים על החוק, למרות שהוא מתמקד באי-עימות ובדרכי שלום", נכתב ב"טאגשפיגל", שהתייחס לפעילות מחאה של הארגון שמתבצעת לעתים נגד החוק ובהפתעה. העיתון גם ציין את הביקורת החריפה של "גרינפיס" על תוצאות ועידת האקלים בגלזגו, ותהה כיצד תוכל מורגן להתחיל ולקדם את אותן המחויבויות שהארגון שבראשו עמדה הגדיר כ"קלושות".

מורגן עצמה בירכה על הכבוד ואמרה כי היא "מקבלת את התפקיד החשוב בשמחה ובנחישות". היא הוסיפה כי העולם זקוק ל"תיאום בינלאומי הדוק כדי להציב אותו על מסלול של 1.5 מעלות (ההתחממות המקסימלית התלויה בהפחתת פליטות גזי חממה)".