התעשייה האווירית משתלטת על שוק ההסבות של מטוסי B767-300 לתצורת מטען

משבר התובלה העולמי שהתפתח בשנתיים האחרונות הוביל לגידול חד במגמה של הסבת מטוסי נוסעים למטען - והתעשייה האווירית עלתה על הגל • החברה הודיעה על מסירת המטוס ה-100 מדגם B767-300 שעבר הסבה מתצורת נוסעים למטען • בכך, הפכה למובילה עולמית בהסבות לדגם זה ומחזיקה בנתח שוק של 70%

מטוס B767-300. תע''א מסרה את המטוס ה-100 שעבר הסבה לתצורת מטען / צילום: התעשייה האווירית
מטוס B767-300. תע''א מסרה את המטוס ה-100 שעבר הסבה לתצורת מטען / צילום: התעשייה האווירית

משבר התובלה העולמי שהתפתח בשנתיים האחרונות הוביל לגידול חד במגמה של הסבת מטוסי נוסעים למטען. התעשייה האווירית עלתה על הגל הזה, וכעת היא מודיעה על מסירת המטוס ה-100 (מדגם B767-300) שעבר הסבה מתצורת נוסעים למטען, ובכך הפכה למובילה עולמית בהסבות לדגם זה ומחזיקה בנתח שוק של 70%.

קו ההסבות של דגם B767-300 החל את פעילותו בתעשייה האווירית בשנת 2007, בשותפות עם חברת Mitsui היפנית תחת השם M&B Conversions. לאור העלייה הגלובלית בביקוש למטוסים מוסבים ובסחר מקוון, בשנת 2017 פתחה החברה קו הסבות מטוסים נוסף במקסיקו לאותו הדגם. היקף ההכנסות של התעשייה האווירית מהענף הזה מגיע למאות מיליוני דולרים.

בתע"א אומרים כי בשנה שעברה חל גידול של כ-30% בביקוש למטוסים מוסבים לעומת 2020. הביקוש הרב למטוסי מטען מוסבים נובע מההבדל בעלות בין מטוס מוסב ומטוס מטען חדש. בעוד מטוס שהוסב למטען עולה פחות מ-20 מיליון דולר, מחירו של מטוס מטען חדש יכול לעלות גם פי חמישה. וכשמצרפים לזה את הירידה בביקוש למטוסי נוסעים בשל מגיפת הקורונה - המגמה ברורה.

בנוסף להסבת מטוסי B767-300, מפעילה התעשייה האווירית קווי הסבות ברחבי העולם למגוון דגמים, ומרחיבה פעילותה להגדלת ההספק לאור הצמיחה בכמות ההזמנות מלקוחות. בשנה שעברה, הכריזה התעשייה האווירית על כוונתה לפתוח קווי הסבות לתצורת מטען למטוסי B777-300 באתיופיה, באיטליה, באיחוד האמירויות הערביות, בדרום קוריאה ובסין, בשותפות עם חברות ממדינות אלה.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי אומר כי מדובר באבן דרך משמעותית לתעשייה האווירית שמוכיחה כי היא נמצאת בחזית העולמית בתחומי התעופה. לדבריו המגמה תימשך והתעשייה האווירית "תמשיך לעבוד עם שותפים בעלי ערך ברחבי העולם על מנת לספק מענה לביקוש העולמי הגובר למטוסי מטען".