ההצרחה של צים: יניב בנדר מונה למנכ"ל וואליו קפיטל וואן, קודמו יהיה המשנה שלו

בנדר יכהן גם כמנהל העסקים הראשי של בית ההשקעות פסגות, שאת חלק מפעילותו רכש צים • לאור הרחבת הפעילות של החברה הוא יחליף את המנכ"ל יהל בן סירה

יניב בנדר, מנכ''ל וואליו קפיטל וואן / צילום: מושיק בירן
יניב בנדר, מנכ''ל וואליו קפיטל וואן / צילום: מושיק בירן

רני צים הודיע הבוקר (ה') על מינויו של יניב בנדר לתפקיד מנכ"ל וואליו קפיטל וואן, החברה השולטת בבית ההשקעות פסגות, כאשר בנוסף ימונה בנדר לתפקיד מנהל העסקים הראשי של פסגות. בנדר, שהינו בעל מניות בחברת וואליו קפיטל, ליווה בשנה האחרונה את העסקאות השונות שביצעה החברה, באמצעותן הרחיבה משמעותית את פעילותה, ובראשן העיסקה לרכישת בית ההשקעות תמורת למעלה מ-400 מיליון שקל.

בנדר יחליף בתפקיד את יהל בן סירה, שיעבור להיות המשנה למנכ"ל וואליו קפיטל וואן. בן סירה כיהן כמנכ"ל בשנתיים האחרונות ועשה זאת כאשר החברה פעלה רק בתחום האשראי החוץ בנקאי, ובהיקף קטן. צים ביצע את השינוי כמהלך אסטרטגי רחב במטרה להפוך את וואליו קפיטל וואן הציבורית לשחקן פיננסי, לאור הגידול בפעילות החברה והתפתחותה לתחומים חדשים. תחת בנדר ינהלו אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות, ויואן קדוש, מנכ"ל פסגות ני"ע, את הפעילויות של בית ההשקעות, בהתאם לאסטרטגיה העסקית שתגובש בתקופה הקרובה.

"אנו ממשיכים בתהליך השינוי המבני של הפעילות הפיננסית של קבוצת רני צים, המרוכזת כיום בחברת וואליו קפיטל וואן הציבורית", הסביר צים. אנו מגבשים כעת את האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה במטרה להפכה לגורם דומיננטי מוביל בשוק הפיננסי בישראל. במקביל, אנו נמשיך בבניית השדרה הניהולית המתאימה לקבוצה".

יצוין כי בהמשך לרכישת פסגות, הודיעה לאחרונה קבוצת רני צים על מספר מינויים נוספים בבית ההשקעות, שנועדו לחזק את השדרה הניהולית של החברה לצורך הרחבת עסקי פסגות לתחומים חדשים. בין היתר, מונה עוזי דנינו (לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס), כיו"ר חברת פסגות ניירות ערך; אליאור סאלם (לשעבר סמנכ"ל בחברת מור מגנה, מבית ההשקעות מור) מונה לתפקיד משנה למנכ"ל פסגות ני"ע; מיכה גולדברג (לשעבר מנהל מחלקות המחקר במריל לינץ' ובאקסלנס) מונה למנהל מחלקת המחקר בפסגות ני"ע, ואורן לוי (לשעבר מנהל לקוחות באיביאי) מונה לסמנכ"ל מכירות בפסגות ני"ע.

המהלך שמכוון לסינרגטיות בין החברות של וואליו הינו אתגר מורכב במיוחד. וואליו קפיטל וואן, שהשליטה בה נרכשה על ידי צים בשנת 2020, עסקה בתחילת דרכה בתחום האשראי החוץ-בנקאי. מאז רכישת החברה על ידי צים הרחיבה החברה את עסקיה, והשקיעה במספר פעילויות בתחומי האשראי והפיננסים, ביניהן: חברת פריפיי (PrePay) העוסקת בתחום הארנקים האלקטרוניים; חברת אפליצ'ק, הפועלת בתחום האשראי והתשלומים החכמים; פלטפורמת אובלי (Obli) המשמשת למתן ערבויות דיגיטליות, וכן חברת בית משתלם הפועלת בתחום המשכנתאות ההפוכות. העסקה הגדולה ביותר שביצעה וואליו אשתקד היתה רכישת הפעילויות של בית ההשקעות פסגות מידי אלטשולר שחם, הכוללת ניהול נכסים בהיקף כולל של כ-70 מיליארד שקל. עסקה זו כללה את פעילות ניהול קרנות הנאמנות של החברה ופעילות הברוקראז' וקרנות הגידור, המרוכזות בחברת פסגות ניירות ערך.