בזק בינלאומי הפעילה בחשאי צומת תקשורת בדובאי במשך 4 שנים

עוד לפני הסכמי אברהם הפעילה בזק בינלאומי בסודיות גמורה צומת תקשורת ללקוחותיה תחת שם של חברה זרה

רן גוראון, מנכ''ל בזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף
רן גוראון, מנכ''ל בזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף

בזק בינלאומי הפעילה מספר קווי דאטה לדובאי כחלק מרשת הדאטה הגלובלית עבור לקוחות עסקיים מעל ל-4 שנים. הקווים ללקוחות העסקיים הופעלו באמצעות מפעיל תקשורת באיחוד האמירויות, שלו יש פעילות תקשורת רחבה במזרח התיכון. הקשר לדובאי נחשף רק כעת בעקבות הסכם השלום עם איחוד האמירויות, והוא הוסתר בגלל הסכמי סודיות שעליהם היו חתומים כל החברות המעורבות.

בזק בינלאומי הוציאה השבוע הודעה לתקשורת, שממנה משתמע שמדובר באירוע בעל חשיבות אסטרטגית, אך האמת היא שמערכת הקשרים של בזק בינלאומי עם מדינות במפרץ קיימת כבר שנים תחת מעטה חשאיות, כמו כל חברה עסקית שנמנעת מחשיפה קשרים מסחריים.

ההודעה של בזק בינלאומי השבוע התייחסה להסכם שיתוף-פעולה עם מפעיל תקשורת בשם Arc Solutions, שכמוהו יש עשרות ומאות ברחבי העולם, והוא קונה ורוכש תנועה בינלאומית ומקים פופ תקשורת ומפזר בין צמתי תקשורת בינלאומיים במקומות שונים בעולם.

ההודעה של בזק בינלאומי התיימרה להציג מצג כאילו מדובר באירוע אסטרטגי בעל משמעות מרחיקת לכת לחברה, אך בפועל מדובר באירוע שגרתי של כלל חברות התקשורת הישראליות ושאר חברות התקשורת האחרות שלהן יש צמתי תקשורת כגון בריטיש טלקום, פראנס טלקום, ועוד רבות.

הפעילות הבינלאומית של בזק בינלאומי, שכידוע מפעילה כבל תת-ימי לאירופה, אמורה להשתלב בחברה החדשה שמתכננת קבוצת בזק להקים על בסיס החטיבה העסקית של בזק בינלאומי. 

בזק בינלאומי סירבה להגיב לידיעה.