מצטרפת לחגיגה: ישרס תרשום רווחי שיערוך של 700 מיליון שקל ברבעון הרביעי

בדומה ליתר חברות הנדל"ן המניב הגדולות, תהנה ישרס ברבעון הרביעי מירידה בשיעורי ההיוון ומעלייה בדמי השכירות ו/או שיעורי התפוסה ששימשו בהערכות השווי של נכסיה

שלמה אייזנברג / צילום: תמר מצפי
שלמה אייזנברג / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן ישרס, הנמצאת בשליטת ערד של שלמה איזנברג (מחזיקה כ-60% ממניותיה), מצטרפת למצעד ההולך ומתרחב של חברות נדל"ן מניב שירשמו רווחים גדולים משערוכי נכסים בדוחות של 2021 (בהן אמות, גב-ים, סלע נדל"ן, ריט 1, מניבים ואלוני חץ). ישרס  נסחרת בבורסה בשווי של כ-4.3 מיליארד שקל לאחר עלייה של 40% בערכה בשנה האחרונה.

החברה מעדכנת כי "החלו להצטבר בחברה אינדיקציות שעל פיהן צפויה החברה לרשום בגין הרבעון הרביעי של 2021 רווחים מהותיים מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, בהיקף של כ-700 מיליון שקל, לפני השפעת מסים נדחים. זאת בעיקר בשל ירידה בשיעורי ההיוון (שיעור היוון - שיעור התשואה שבאמצעותו מהוונים סדרה של תשלומים עתידיים לערך נוכחי שהוא שווי הנכס), ועלייה בדמי השכירות ו/או שיעורי התפוסה ששימשו בהערכות השווי של נכסי החברה המבוצעות על ידי מעריכי שווי חיצוניים".

ישרס פועלת בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים. בנדל"ן המניב פועלת ישרס בעצמה ובאמצעות חברות בנות שלה, ובכללן עוגן, בייזום, תכנון, הקמה וניהול של מבני תעשיה ואחסנה, פארקים לתעשיות עתירות ידע ומרכזים מסחריים.

בין השאר מחזיקה החברה בנכסים בירושלים, תל אביב (רמת החייל), רחובות, נתניה, פתח תקווה, נווה אילן, עפולה וראש העין. בימים אלה היא בונה נכסים נוספים בהר חוצבים בירושלים, בפארק גיסין בפתח תקווה ובפארק המדע ברחובות. בתחום הנדל"ן למגורים היא פועלת באמצעות רסקו.

ערד בוחנת פיצול החזקותיה המרכזיות 

את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה החברה עם NOI (הכנסה תפעולית נקייה) של כ-259 מיליון שקל בפעילות הנדל"ן המניב, עלייה של 1.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. בשורה התחתונה רשמה ישרס רווח נקי של כ-230 מיליון שקל, עלייה של 58%. בנובמבר האחרון דיווחה בעלת השליטה ערד, כי היא בוחנת אפשרות לפיצול החזקותיה המרכזיות (חברת המחשוב מלם תים וישרס) והעברתן לידי בעלי המניות שלה, במהלך שנועד להציף להם ערך משמעותי. מהלך כזה, אם ייצא אל הפועל, עשוי להתבצע בדרך של חלוקת דיבידנד בעין, כלומר חלוקת המניות של החברות הבנות כדיבידנד לבעלי מניותיה של ערד.

בעל השליטה בערד, שלמה אייזנברג, המשמש כיו"ר של שלוש החברות הציבוריות, מחזיק כיום בכ-40% ממניות ערד, וכן ישירות ב-14.48% ממניות מלם-תים וב-10.54% ממניות ישרס. חלוקת דיבידנד בעין למניות החברות הציבוריות שבידיה, לכן, תביא את איזנברג להחזקה ישירה ב-36.6% ממניות מלם-תים וב-34.2% ממניות ישרס, ולשליטה מעשית בשתי החברות הללו.