בורסת היהלומים הישראלית חנכה את נציגותה בבורסת דובאי

המשרד החדש נפתח במסגרת הסכם הדדי בין בורסת היהלומים הישראלית למקבילתה בדובאי שמטרתה לעודד את קשרי מסחר היהלומים בין שתי המדינות • בועז מולדבסקי, נשיא הבורסה: "לפני כמה שנים זה היה בלתי אפשרי. ראינו את החלום הופך למציאות"

בורסת היהלומים הישראלית חנכה את נציגותה בבורסת דובאי
בורסת היהלומים הישראלית חנכה את נציגותה בבורסת דובאי

בורסת היהלומים הישראלית חנכה ביום שלישי השבוע (אמש) את המשרד הישראלי בבורסה ליהלומים בדובאי. המשרד החדש נפתח במסגרת הסכם הדדי בין בורסת היהלומים הישראלית למקבילתה בדובאי שמטרתה לעודד את קשרי מסחר היהלומים בין שתי המדינות. המשרד החדש יספק מידע ושירותים ליהלומנים הישראלים וכן יסייע לחברות מקומיות להרחיב פעילות העסקית בישראל.

באירוע נכחו נשיא הבורסה, בועז מולדבסקי, אחמד בין סולאים, נשיא ה-DMCC אילן שטולמן, הקונסול הכללי של ישראל בדובאי ערן זיני, מנכ"ל הבורסה ליהלומים יורם דבש, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, נשיאי הבורסות מרחבי העולם ובכירי ענף היהלומים בישראל.

בועז מולדבסקי נשיא הבורסה אמר באירוע: "אני נרגש היום לפתוח רשמית את הנציגות של בורסת היהלומים הישראלית ב-DMCC. לתעשיית היהלומים הישראלית תהיה מעתה נוכחות קבועה בדובאי, ואני מאמין שהרווח הפוטנציאלי לשני הצדדים הוא עצום. רק לפני כמה שנים זה היה בלתי אפשרי. ראינו את החלום הופך למציאות, ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לחזק ולהרחיב את הקשרים החשובים הללו."

היקף הסחר ביהלומים בין שתי הבורסות רשם גידול במאות אחוזים בשנה האחרונה ומהווה כ-50% מכלל היקף הסחר הכללי בין שתי המדינות. ב-2021 עמד היקף יצוא היהלומים לאיחוד האמירויות על 865.4 מיליון שקל, לעומת 185.6 מיליון שקל ב-2020. יבוא היהלומים מאיחוד האמירויות בשנה שעברה הסתכם בכ-1.07 מיליארד שקל .