אחרי חצי שנה: בוטל סכסוך העבודה בבנק לאומי

באוגוסט שעבר הוכרז סכסוך עבודה, בין היתר בשל רצון העובדים לשלב עבודה היברידית • לפני שבועיים חתמו ההנהלה וועד העובדים על הסכם שיאפשר עבודה של יום אחד מהבית, וההסכמה בין הצדדים סללה את הדרך לסיום הסכסוך

חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי

ההסתדרות הודיעה הערב (ה') על סיום סכסוך העבודה בבנק לאומי. ההודעה הגיעה לאחר שלפני כשבועיים הסכימו הנהלת לאומי וועד העובדים הארצי המשותף להסכמה משותפת בהחלת מתווה קבוע לעבודה היברידית, סוגיה שעמדה במוקד סכסוך העבודה.

על פי המתווה, יוחל יום עבודה בשבוע מרחוק בכל יחידות המטה ואילו בסניפים יתקיים פיילוט, במטרה לאפשר עבודה היברידית גם בהם. עוד סוכם כי בגין יום העבודה מרחוק ישולמו לעובדים הוצאות אש"ל כאשר במקביל יופחתו דמי הנסיעות להם הם זכאים. בנוסף יהיו העובדים זכאים להחזר הוצאות נלוות בסך של 25 שקל לכל יום עבודה מרחוק, למעט דרג מנהלים שהוגדר במתווה בין הצדדים. על מנת לאפשר את תחילת העבודה מרחוק, נקבע כי כל עובד יקבל ציוד הדרוש לשם עבודה מרחוק, וסכום חד פעמי להצטיידות על סך 2,000 שקל.

הסכסוך הוכרז בחודש אוגוסט 2021 בדרישה לשורת צעדים, בהם: ביטול שינויים חד צדדיים והגברת השקיפות מצד ההנהלה, החלת מתווה לעבודה היברידית, הסדרת קביעות לעובדים זכאים ועוד.

יו"ר ארגון עובדי בנק לאומי, רון לוי, אמר לאחר שההסתדרות ביטלה את סכסוך העבודה כי: "בקרוב נתחיל להיערך, בתיאום עם ההסתדרות ובמו"מ עם ההנהלה, לגיבוש הסכם קיבוצי משופר שיחליף את ההסכם שעומד לפוג בקרוב".

יו"ר ועד המנהלים הארצי עו"ד רועי קנת: "אנו שמחים שהצלחנו ליישב עם הנהלת הבנק את הנושאים שהיו במחלוקת במסגרת סכסוך העבודה לשביעות רצוננו המלאה והכל תוך שיח מכבד ומקצועי".