בנק רוסי בסכנת קריסה וחברת סקופ הישראלית עלולה לאבד כ-5.5 מיליון אירו

החברה הבת של סקופ בצ'כיה הודיעה לה כי בנק CZ Sber bank בו קיימים לחברת הבת פיקדונות בסך 5.488 מיליון אירו, יתרת זכות בעו"ש בסך של 196 אלף אירו ואשראי בסך של 640 אלף אירו, נקלע לקשיי נזילות קשים והקפיא את פעילותו

שמואל שילה, יו''ר סקופ / צילום: יח''צ
שמואל שילה, יו''ר סקופ / צילום: יח''צ

השפעותיהן של הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה, מגיעות גם לחברת סקופ הישראלית. סקופ, העוסקת וביבוא ושיווק חומרי גלם ומוצרים מפלדה ומתכות אחרות, דיווחה היום קריסה של בנק צ'כי בבעלות רוסית, בו נוהלו כספים של חברה בבעלותה המלאה.

לדברי הנהלת סקופ , היום (ב') בבוקר נודע לה מהנהלת החברה הבת פרימאפול (Primapol) בצ'כיה כי בנק CZ Sber bank בו קיימים לחברת הבת פיקדונות בסך 5.488 מיליון אירו, יתרת זכות בעו"ש בסך של 196 אלף אירו ואשראי בסך של 640 אלף אירו, נקלע לקשיי נזילות קשים והקפיא את פעילותו. "למיטב ידיעת החברה, הבנק שהינו בשרשור בבעלות רוסית, נקלע לקשיי נזילות עקב משיכה מסיבית של כספי הפיקדונות ע"י הלקוחות", מסרה הנהלת סקופ.

עוד ציינה סקופ, כי מפרסומים בתקשורת המקומית נודע להנהלת פרימאפול שבכוונת הבנק המרכזי הצ'כי לשלול את רישיונו של הבנק. "חברת הבת Primapol בודקת את זכויותיה המשפטיות ואת האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותה על מנת לקבל את כספי הפיקדונות", מסרה הנהלת סקופ.

סקופ נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה חיובית (מתואמת דיבידנדים) של 95% בשלוש השנים האחרונות.מנכ"ל החברה מכהן הוא גיל חבר ואילו בעל השליטה שמואל שילה מכהן בתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה סקופ הכנסות של 1 מיליארד שקל ורווח נקי של 130 מיליון שקל. לשם השוואה, בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הציגה החברה הכנסות של 815 מיליון שקל ורווח נקי של 44 מיליון שקל.