אסוס Vivobook Pro: מסך צבעוני וביצועים חזקים, לצד פספוס קל בפרטים הקטנים

אסוס השיקה מחשב עם דגש ליצירת וצריכת תוכן, ה-Vivobook Pro 16X OLED • הוא מיועד ליוצרי וצרכני תוכן ולא לעורכים כבדים או גיימרים קשים, ויש לו מעט יתרונות • לצד זאת, הניסיון ליצור מחשב מרשים, הפילו אותם בדברים הקטנים כמו מקלדת שחרקה לנו ורעשים במהלך השימוש אינטנסיבי • ביקורת מחשב

ASUS Vivobook Pro 16 / צילום: באדיבות Asus
ASUS Vivobook Pro 16 / צילום: באדיבות Asus

בעידן של יוצרי תוכן לרשתות חברתיות כמו טיקטוק, שמתבססים על דרישות לא כאלו גבוהות, עולה הצורך לספק מחשוב ומוצרים שידעון לספק את המענה הטוב ביותר. חברת Asus מעוניינת שהמחשב החדש שהושק בישראל בחודשים האחרונים, ASUS Vivobook Pro 16X OLED, יבוא בתור המענה הטוב ביותר ליוצרי וצרכני תוכן ברמות הללו. לקחנו את המחשב לסקירה, מה חשבנו עליו?

אם יש משהו שהכי נכון לספר בתחילה, זה המסך של המחשב הזה. מדובר במסך 16 אינץ' עם פאנל OLED NanoEdge, ברזולוציית 4K (יחס 16:10) ובבהירות שיא של 550 ניטים. לכל אלו תוסיפו כרטיס מסך של אנבידיה, ה- GeForce RTX 3050. בלי להכביר במילים, נהניתי מהמסך הזה במיוחד. אסוס שילבו כאן את היכולות והטכנולוגיות הנכונות כדי לספק תמונות חדות, צבעוניות שפשוט נראות טוב. זו הייתה חוויה טובה לצפות בסרטונים באיכות טובה והרגשתי שהמסך שלי עשיר בפרטים ובצבעים. אל תצפו שהמחשב יחזיק לכם בדרישות מאוד גבוהות, אבל הוא ללא ספק בא לעבוד בדרגת הביניים.

גם בגזרת הביצועים אפשר להכתיר שמדובר במחשב טוב: עם מעבד i7-11370H של אינטל שמספק ביצועים חזקים במיוחד ולא משאיר הרבה מקום לטעויות. לכל אלו מתווספים 1TB PCIe® SSD בגזרת האחסון, ו-16GB זיכרון הרצה שיודעים להחזיק את הפעילות כמו שצריך, גם אם הן מעט מורכבות. למחשב יש מערכת קירור עם מאוורר כפול עם ASUS IceCool Plus, כך שלא הרגשתי בשום שלב חום לא סביר. מה שכן - המחשב הרעיש לא מעט כשהוא נאלץ לבצע פעולות כבדות.

ASUS Vivobook Pro 16 / צילום: באדיבות Asus
 ASUS Vivobook Pro 16 / צילום: באדיבות Asus

המחשב עצמו נראה טוב, קיבלתי את הגרסה האפורה. למחשב יש חיבורים שונים: כניסת אחת של USB-A 3.2 , שתי כניסות של USB-A 2.0, כניסת USB-C, כניסה ל-HDMI, חריץ זיכרון לכרטיס MicroSD וכניסה לאוזניות.

מקלדת לא אופטימלית, אך משטח עכבר מורחב

אני חייב להודות שהמקלדת לא הייתה אופטימלית עבורי: החלוקה של המקשים הייתה קצת שונה ממה שאני מכיר, ולכן לקח לי זמן להתרגל להקליד במהירות כמו שאני יודע. לצד זאת, לפעמים שמעתי חריקות כשלחצתי על מקשים שונים, וזה קצת צרם. המקלדת בעלת תאורה פנימית כיאה לרוב המחשבים כיום ויש את אזור הספרות בחלק הימני של המקלדת.

מה שכן, במשטח העכבר רחב יותר, בעיקר בגלל טכנולוגיה נוספת שהוכנסה. מדובר בכלי מיוחד שנקרא DialPad, וזה מן חוגה שמאפשרת הפעלת תכונות שונות בעת שימוש בתכונות אדובי לדוגמה. זה יעזור לכם לערוך כמו שצריך את התמונות והסרטונים, ותוכלו להשתמש בכלים מסוימים שנמצאים שם. והדרך להפעיל את הכלי היא פשוטה: לשים את האצבע בפינה הימנית העליונה ולהחליק את האצבע למרכז המשטח. זה ידליק את האור מסביב למשטח ויבהיר שהכלי פעיל.

חשוב להזכיר כאן גם את חיישן טביעת האצבע של המחשב. הוא ממוקם בחלק העליון הימני של המקלדת, והוא מוטמע בתוך כפתור ההדלקה של המחשב. אני חייב להודות שהוא קטן מדי לטעמי והוא לפעמים פספס אותי כשהנחתי את האצבע בקלילות. מה שכן, אני מחבב את הפורמט שבגלל שמדובר בכפתור ההדלקה, אז זה זוכר את האצבע שלי ולא מבקש פעם נוספת כדי לפתוח את המחשב.

המצלמה של המחשב, 720p HD, מספקת איכות וידיאו טובה לזומים. עם זאת, הייתה לי בעיה עם המחשב בכל מה שקשור לסאונד. ראשית, לטעמי, הסאונד בשימוש בזום או בשיטוט באינטרנט לא מספיק חזק. בלי ההגברה הדיגיטלית של VLC, חוויתי סאונד לא מספיק חזק, ורעשי רקע כמו סלון של משפחה יכולים לגבור עליו. שנית, במהלך שימוש במיקרופון של המחשב, הוא לא קלט אותי לפעמים ואנשים התקשו לשמוע אותי כמו שצריך. זה היה בעיקר מבאס כי זה שימוש כבר תדיר והכרחי.

הסוללה לא מספקת בשורה

הסוללה עומדת על 96WHrs, ולא מדובר פה בבשורה משמעותית, אם כי כן סוללה שמחזיקה מספיק. 8 שעות בלי טעינה בשימוש סביר זו דרישה הגיונית, והמחשב עמד בזה. המטען בהספק של 120W ובמדידה שלנו הסוללה נטענה בתוך שעה וחצי.

המחשב עצמו שוקל 1.95 ק"ג, שזה סביר והגיוני עבור מה שאנחנו מקבלים כאן. המטען של המחשב גם הוא תוספת למשקל, אז התיק שלכם יהפוך להיות כבד משמעותית יותר אם אתם מתכננים לסחוב אותו ממקום למקום.

***גילוי מלא: חברת Asus סיפקה לנו מכשיר לסקירה