בזק | בלעדי

משרד התקשורת דחה את בקשת בזק להעביר אליה את מנויי בזק בינלאומי באינטרנט

בזק ביקשה במסגרת הרפורמה בשוק האינטרנט להעביר אליה את הלקוחות שממילא פועלים על גבי הרשת שלה • הדחייה נומקה בכך שבזק ממילא צפויה לצרף חלק ניכר ממנויי בזק בינלאומי, ולכן מוטב שתהיה עליהם תחרות

בניין בזק / צילום: איל יצהר
בניין בזק / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת דחה את בקשת בזק להעביר אליה מנויי האינטרנט של בזק בינלאומי לקראת הרפורמה בשוק האינטרנט.

כפי שנחשף בגלובס, בזק פנתה למשרד התקשורת בבקשה שיתיר לה להעביר את מנויי האינטרנט של בזק בינלאומי כחבילה אחת, במסגרת ביטול הפיצול בין ספק לתשתית שייכנס לתוקף בתחילת אפריל. המשרד סירב, בטענה כי מדובר במהלך שיפגע בתחרות, ומוטב שהלקוחות יחליטו מאיזו חברה הם רוצים לקבל את השירות.

לבזק יש מאות אלפי לקוחות שהיא מוכרת להם שירות אינטרנט במסגרת מה שקרוי בנדל הפוך, כלומר חבילה שבזק שיווקה ואשר כוללת את התשתית שלה פלוס ספק אינטרנט שהלקוח בוחר. השירות הוגדר כחבילה "הפוכה" בשל העובדה שבזק היא שמכרה אותה ולא ספקיות האינטרנט, והמתכונת אושרה לבזק על-ידי משרד התקשורת בעבר על-מנת לסייע לספקיות אינטרנט קטנות שהיו חסרות כוח שיווקי, והיה להן נוח שבזק תמכור אותן ללקוחות ותשלם להן עמלה. כל מערכת היחסים הזאת בין חברות התשתית וספקיות האינטרנט היא חלק מהפיצול שנהוג בשוק בין חברות התשתית לספקיות האינטרנט ואשר אמור כאמור להסתיים בעוד שבועיים.

בזק צברה כ-200 אלף לקוחות בנדל הפוך שהיו משויכים לבזק בינלאומי. מדובר בלקוחות אינטרנט ששייכים לחטיבה הפרטית של בזק בינלאומי. הערכה בבזק בינלאומי היא שבעקבות הרפורמה תחול נדידה טבעית של הלקוחות ממנה לבזק, והם יעדיפו לקבל את השירות באופן אחוד וללא פיצול. בזק רצתה לזרז את התהליך ולהעביר את הלקוחות במכה אחת, וביקשה מהמשרד אישור לכך.

אלא שפרסום התוכנית הביא לפניות למשרד התקשורת מצד כמה ספקיות שדרשו שלא לאשר את המהלך. במשרד התגבשה הערכה כי העברת הלקוחות של בזק בינלאומי במכה אחת לבזק היא אירוע שיפגע בתחרות בשוק, היות שממילא בזק צפויה לגייס חלק ניכר מהלקוחות בגלל שהם מנויים שלה, ופרטי הלקוחות כבר אצלה.

במשרד התנגדו גם בגלל העובדה שייתכן כי חלק מהלקוחות כן יבחרו לחשב מסלול מחדש ולרכוש אינטרנט בעקבות הרפורמה, והדבר יכול לעזור לשחקנים הקטנים.