האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני נשפט ל-9 שנים בכלא בגין הונאה

אלכסיי נבלני, המתנגד הבולט ביותר לנשיא פוטין, נמצא אשם בהונאה ע"י בית משפט ברוסיה ונשפט ל-9 שנים בכלא • התובעים ביקשו להוסיף עוד 13 שנות מאסר לנבלני, שכבר מרצה עונש מאסר בעקבות פעילותו האופוזיציונרית

אלכסיי נבלני. הורשע בהונאה / צילום: Reuters, Shamil Zhumatov
אלכסיי נבלני. הורשע בהונאה / צילום: Reuters, Shamil Zhumatov

בית משפט ברוסיה מצא היום (ג') את מבקר הקרמלין אלכסיי נבלני אשם בהונאה, ושלח את המבקר הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין לעוד 9 שנים בכלא הרוסיה.

נבלני כבר מרצה שנתיים וחצי מאסר במחנה מאסר מזרחית למוסקבה, בגין הפרות שחרור על-תנאי, הקשורות לאישומים שלדבריו פוברקו כדי לסכל את שאיפותיו הפוליטיות. התובעים ביקשו מבית המשפט לשלוח את נבלני למושבת עונשין עם אבטחה מקסימלית למשך 13 שנים, באשמת הונאה וביזיון בית המשפט, אך בית המשפט לא בחר בעונש המקסימלי.

לאחר הדיון האחרון בבית המשפט בעניינו ב-15 במרץ, נבלני, בנימה מתריסה אופיינית, פרסם פוסט באינסטגרם וכתב: "אם תקופת המאסר היא המחיר של זכותי האנושית לומר דברים שצריכים להיאמר... אז הם יכולים לבקש גם 113 שנים. לא אסתייג מדבריי או ממעשיי".

נבלני נכלא בשנה שעברה, כשחזר לרוסיה לאחר שקיבל טיפול רפואי בגרמניה, בעקבות התקפת רעל עצבים מהתקופה הסובייטית, במהלך ביקור בסיביר בשנת 2020. אז האשים נבלני את פוטין בתקיפה, אך הקרמלין הכחיש בתוקף.

השלטונות הרוסיים הפכו את נבלני ותומכיו לחתרנים שנחושים לערער את היציבות ברוסיה, בגיבוי מהמערב. רבים מבעלי בריתו ברחו מרוסיה, לאחר שתנועת האופוזיציה של נבלני תויגה "קיצונית" ופורקה. עם זאת, תומכיו ממשיכים להביע את עמדתם הפוליטית ברשתות החברתיות, כולל התנגדותם להתערבות הצבאית של מוסקבה באוקראינה.