לשלם בדוג'קוין: אלון מאסק מציע שינויים בשירות המנויים של טוויטר

מאסק, כיום בעל המניות הגדול ביותר של טוויטר, הציג לדירקטוריון החברה שורה של שינויים בשירות מנויי הפרימיום Twitter Blue – כולל הפחתת המחיר ואפשרות למשתמשים לשלם באמצעות המטבע הקריפטוגרפי דוג'קוין

אלון מאסק / צילום: Associated Press, Susan Walsh
אלון מאסק / צילום: Associated Press, Susan Walsh

אלון מאסק, כיום בעל המניות הגדול ביותר של טוויטר , הציג לדירקטוריון החברה שורה של שינויים בשירות מנויי הפרימיום של ענקית המדיה החברתית - כולל הפחתת המחיר ואפשרות למשתמשים לשלם באמצעות המטבע הקריפטוגרפי דוג'קוין. המטבע, בתגובה, מטפס בכ-5% ל-15 סנט. עדיין מדובר בהתרסקות של קרוב ל-80% מאז השיא שרשם במאי אשתקד, אז זינק לכ-63 סנט למטבע.

שירות Twitter Blue, שהושק בחודש יוני האחרון, הוא שירות המנויים הראשון של ענקית המדיה החברתית, המיועד עבור מי שמוכנים לשלם על גישה בלעדית לתכונות מיוחדות, כמו "ביטול ציוץ", התאמה אישית של אייקונים והאפשרות להוסיף סימניות.

בסדרה של ציוצים בשבת, מאסק הציג את רעיונותיו לשינויים, בין השאר גם ביטול המודעות הפרסומיות והתוכן השיווקי. מאסק גם פתח סקר בחשבון הטוויטר שלו, מהלך שכבר ביצע בעבר, כדי לשאול את יותר מ-81 מיליון העוקבים שלו האם יש להמיר את המטה של ​​החברה בסן פרנסיסקו למקלט לחסרי בית, מכיוון ש"אף אחד לא מופיע (לעבודה)". הסקר קיבל יותר 300,000 הצבעות בשעה, כאשר 90% ענו תשובה חיובית.

כאשר מאסק התייחס לתשלום עבור מנוי הפרימיום, כתב כי לדעתו התמחור "צריך להיות פרופורציונלי למחיר הסביר ובמטבע המקומי, אולי אפילו אפשרות לשלם בדוג'?", הציע, בהתייחס למטבע הדיגיטלי דוג'קוין.

המנכ"ל המיליארדר של טסלה  ו-SpaceX הוא משתמש פורה בטוויטר ולעתים קרובות מעורר תנועות משמעותיות בשווקים באמצעות הציוצים שלו. דוגמה בולטת לכך היא ציוצו של מאסק מ-2018 על כוונותיו למכור את טסלה ולהפוך אותה לחברה פרטית, מה שהביא לתנודות דרסטיות בערך המניה ולבסוף להדחתו של מאסק מתפקיד היו"ר, בנוסף לתביעה של רשות ניירות ערך האמריקאית בגין הטעיית משקיעים שהוגשה נגדו.

לאחרונה מתח מאסק ביקורת על הרשת החברתית ומדיניותה, בטענה כי היא מערערת את הדמוקרטיה על-ידי אי-עמידה בעקרונות חופש הביטוי: "בהתחשב בכך שטוויטר משמשת ככיכר העיר הציבורית דה-פקטו, אי-עמידה בעקרונות חופש הביטוי מערערת ביסודה את הדמוקרטיה", כך מאסק בציוץ מסוף השבוע שעבר.