אלון מאסק רימה משקיעים? נתבע ע"י בעלי מניות בטוויטר

קבוצת בעלי מניות בטוויטר תבעה ייצוגית את אלון מאסק, בטענה שהוא רכש מניות טוויטר נוספות במחיר מופחת מהרגע שעבר את סף ה-5% מניות ועד החשיפה הפומבית שדווחה, כך למעשה, כששמר על אחזקותיו בסוד, הוא שמר על מחיר מניה ושב לקנות אותה בפרמיה

אלון מאסק / צילום: Associated Press, Susan Walsh
אלון מאסק / צילום: Associated Press, Susan Walsh

קבוצה של בעלי מניות בטוויטר הגישה תביעה ייצוגית נגד מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, אלון מאסק, בטענה שלא חשף בזמן את אחזקותיו בטוויטר - מה שפגע במשקיעים שהפסידו רווחים פוטנציאליים. ב-4 באפריל, מאסק הגיש מסמך רגולטורי לרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC), בו דווח כי מאסק רכש 9.2% מהמניות של הרשת החברתית טוויטר (73.48 מיליון מניות) נכון ל-14 במרץ, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול בחברה. ההודעה הזו הובילה לקפיצה במחיר המניה, מה שיכול להוביל לפגיעה במשקיעים.

חוקי הסחר הפדרליים מחייבים משקיעים שרוכשים יותר מ-5% ממניות רגילות של חברה חייבים לחשוף את אחזקותיהם לרשות ניירת הערך תוך 10 ימים קלנדריים. על פי המסמך שהוגש ל-SEC, מאסק התחיל לרכוש מניות טוויטר ב-31 בינואר, והחליט לדווח על כך ב-14 במרץ - בפועל, היה עליו להודיע עד ה-24 במרץ.

חברת עורכי הדין Block & Leviton הגישה תביעה ייצוגית בשמם של כמה בעלי מניות בטוויטר, בטענה שמאסק רכש מניות טוויטר נוספות במחיר מופחת מהרגע שעבר את סף ה-5% מניות ועד החשיפה הפומבית שדווחה. כך למעשה, כששמר על אחזקותיו בסוד, הוא שמר על מחיר מניה ושב לקנות אותה בפרמיה, כך לפי התובע.

מאסק התחיל לקנות מניות בטוויטר ב-31 בינואר, והחליט לדווח על כך ב-14 במרץ, והוא היה צריך להודיע על כך עד ה-24 במרץ. "כשמאסק הגיש לבסוף את טופס ה-13 הנדרש, וכך חשף את אזחקותיו בטוויטר, מניות החברה עלו ממחיר סגירה של 39.91 דולר למניה ב-1 באפריל, לסגירה של 49.97 דולר למניה ב-4 באפריל, עלייה של כ-27%", נכתב בתביעה.

בתביעה הייצוגית טוענים כי המשקיעים הפסידו מרווחים פוטנציאלים שהיו יכולים לממש אילו מאסק היה חושף את האחזקות שלו מוקדם יותר. העיכוב הזה למעשה אפשר לו לקנות עוד מניות של טוויטר במחיר נמוך ובעצם לרמות מוכרי מניות של הרשת החברתית, במקום שיוכלו לקבל על זה רווח גדול יותר אם היה מדווח על זה בזמן. לאחר שעברו 10 ימים, הוא הגדיל את הבעלות שלו ביותר מ-4%, לפני הזינוק במחיר למניה שהתרחש ב-4 באפריל. מומחי שוק הון אמרו לוושינגטון פוסט שייתכן שהעיכוב הזה עזר למאסק להרוויח 156 מיליון דולר.

מאסק לא הגיב לדיווחים בעולם.

נזכיר, לאחר שדווח כי מאסק הפך לבעל המניות הגדול בחברה, טוויטר הודיעה כי מאסק יצטרף לדירקטוריון החברה. עם זאת, מספר ימים לאחר מכן דווח כי מאסק ויתר על מושבו בבורד בלי לתת שום סיבה ברורה שלא פורסמה עד כה.