מתאימות למשרד? האוזניות החדשות של סוני עם החור במרכז משאירות אתכם מחוברים לסביבה

אוזניות ה-LinkBuds החדשות של סוני מספקות עיצוב חדשני ופורץ דרך, נוחות מפתיעה עם התאמה לסיליקון ייעודי, תחושה נעימה באוזן ובסוף חוויה נהדרת • עם זאת, חבלי הלידה עם האוזניות האלה מורגשים במיוחד, והמחיר לא זול

אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני
אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני

אחד הפיצ'רים המרכזיים באוזניות In-Ear (אלה הנכנסות לתוך האוזן) הוא סינון הרעשים האקטיבי שיש בהן. האוזניות מבדילות אתכם מהסביבה ומאפשרות לכם להאזין לסאונד באיכות גבוהה במיוחד ובלי רעשי רקע. עם זאת, ענקית החומרה סוני החליטה לערער את הקטגוריה ולהשיק אוזניות בשם LinkBuds, וכפי שאתם יכולים לראות בתמונה כאן - יש להן חור במרכז. מה חשבנו על האוזניות החדשות של סוני, ולמי הן מתאימות?

אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני
 אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני

עיצוב: חדשני, פורץ דרך וייחודי

לא צריך להיות מומחה בתחום האוזניות כדי להבין שיש פה עיצוב פורץ דרך ומאוד לא שגרתי. האוזנייה מורכבת בעצם משני חלקים - הכפתור שבו יש את מעבד הסאונד של סוני, V1; וחלק טבעתי או בייגל שכזה עם חור במרכז, שם יש דרייבר של 12 מ"מ.

החלק החלול הוא זה שנכנס לכם לתוך תעלת האוזן, ולמעשה אין פה אטימות מלאה באוזן כמו שיש בהרבה אוזניות אחרות. כך החור מאפשר להיות קשובים למה שקורה בסביבה, אבל לזה נחזור בהמשך. בנוסף, יש קולב סיליקון שבולט בחלק העליון של האוזנייה, והוא למעשה מתפקד כ"תפסן", משמע הסיליקון נכנס לאחד מקפלי האוזן שלכם, וכך הוא נועל למעשה האוזנייה בפנים.

האוזניות נראות שונה לחלוטין מהרבה אוזניות שעברו דרכי, וזה גרם לי בהתחלה להרים גבה. האם סוני משחררות פה אוזניות מיותרות עם גימיק שלא יצליח באמת לספק את הסחורה? ומהר מאוד שמתי לב לכמה מאפיינים שונים שכיוונו אותי לחלק מהתשובות: ראשית, כל אוזנייה שוקלת באזור 4 גרם, שזה ביחס לאוזניות אחרות משמעותית הרבה יותר קל. למאפיין הזה יש חשיבות בענייני הנוחות, ונגיע לזה מיד, אבל זה מרשים במיוחד.

ובעיקר בנוסף, ברגע שמצליחים להבין את החשיבות של אוזניות "פתוחות", אפשר להתחיל לקבל את המוצר: אם לדוגמה אתם יוצאים לרכוב על אופניים או יוצאים לריצה, אם אתם עובדים במשרד וצריכים להיות קשובים למתרחש - אוזניות עם סיליקון שנכנסות לתוך תעלת האוזן וסותמת את הסביבה, יכולות להיות בעייתיות, ולכן יש חשיבות לאוזניות "פתוחות". לפי סוני, זה בדיוק מה שהם ניסו לעשות, לחבר בין העולם המקוון לעולם הלא מקוון, וזה גם במקור השם "LinkBuds".

לצורך העניין, בעת כתיבת ביקורת זו, הייתי עם האוזניות בפעולה באופן-ספייס של מערכת גלובס.

נוחות: חבלי לידה קשים, אבל ברגע שמתרגלים תענוג

כשמסקרים אוזניות, תמיד מתעכבים על הנקודה שהאוזניים של כל אחד מאיתנו הן שונות, ולכן מה שיכול להתאים לי לאוזן, יכול להיות מתורגם רע אצל אחרים. ומשום שיש פה אוזניות שמעוניינות להציע עיצוב פורץ דרך, חובה להתייחס לרמת הנוחות בצורה הכללית האפשרית.

אז קודם כל, חשוב להגיד שהדקות הראשונות אחרי שפותחים את הקופסה הן אתגר מחשבתי לא ברור. איך מכניסים את זה לאוזן, מה ההתאמה המדויקת ביותר של הסיליקון הקיים - ובעיקר מצאתי את עצמי מסתבך ומכאיב לי לאוזן כשניסיתי להכניס אותו פנימה.

רק בדיעבד גיליתי שלסוני יש סרטון הדרכה לכך באפליקציה שלה, מה שהיה חוסך לי את כל החוויה הזו. האוזניות מגיעות עם חמישה גדלים של תפסני סיליקון, כדי שתוכלו להתאים בדיוק לאוזן שלכם את מה שהכי טוב. והמנגנון הזה עובד נהדר - מצד אחד הוא לא מציק באוזן, ומצד שני הוא עושה את העבודה שלו כמו שצריך. בעיקר בזכות זה הופתעתי לגלות כמה האוזניות האלה מצליחות להיות נוחות בטווח ארוך של זמן.

סוני טוענת כי היא פיתחה את האוזניות ואת המנגנון על בסיס מחקר ונתונים על צורות אוזניים ממידע שיש לה מאז שנת 1982. אין ספק שסוני מצאה פה מתכון מעולה: מצאתי את עצמי עם האוזניות האלה זמן ממושך בלי לשים לב, ובלי להרגיש מועקה באוזן. הרבה מאוזניות הסיליקון השונות גורמות לנו להרגיש לא בנוח כי הן תקועות בפנים - כאן לא הרגשתי את זה בכלל.

במידה רבה, נראה כי סוני מעוניינת שיהיה לנו כזה נוח שלא נרצה להוציא את האוזנייה מהאוזן, ולא משנה איפה נמצאים ולא משנה אם מתנגן משהו ברקע. כדי לעשות את זה, צריך שיהיו אוזניות קטנות, נוחות וקלות ככל האפשר - ולטעמי סוני קלעה בול.

סאונד: יחסית למוצר, האיכות טובה, אבל אל תצפו לבס מטורף

אגיד בכנות - סוני ידועה בפיתוח מוצרים עם יכולות סאונד מרשימות לחלוטין. אם כי במקרה שלנו כאן, החור במרכז והעיצוב החדשני, האתגר שהוטל עליה גדל, והיא צריכה להוכיח את עצמה. בפועל, ה-LinkBuds החדשות מספקות איכות סאונד טובה, בטח עבור משתמשים רגילים שלא מחפשים את העומק והדיוק המוגזם. זה לא אומר שיש צלילים צורמים או אי-דיוקים מזעזעים שיכולים להיות מופקים באוזניות עם איכות סאונד נמוכה, אבל אוזניות אחרות של סוני כבר הוכיחו שהיא יכולה להגיע גבוה יותר וכנראה בחרה פה אחרת כדי לאפשר את החור באוזנייה.

פשוט אל תצפו לקבל בס מטורף, כי אכן יש פה חלק חלול שמחובר לסביבה. אי-אפשר שזה יפעם כמו שמרגישים באוזניות סיליקון או לקבל את החוויה המלאה של הבס, אבל במובנים רבים הרגשתי שסוני הצליחה טכנולוגיה לגרום לזה שנשמע בס, וזה מעולה.

וכמובן בגלל החור במרכז, חייבים לזכור שבחלל עם רעשים אדירים (כמו רכבת או רחוב סואן), האוזניות צריכות להתאמץ יותר כדי להילחם בזה, ולפעמים היא גם תפסיד. כל אוזניות עם בידוד רעשים יסתדרו עם זה, אבל במקרה שלנו אין - לא סינון רעשים פסיבי או אקטיבי.

סוני שילבה פיצ'ר שמגביר את עוצמת הקול בצורה אוטומטית בהתבסס על הסביבה, אז במקומות יותר רועשים יהיה יותר סאונד וכן הלאה. ועדיין, הווליום בעיניי היה יכול להיות הרבה יותר גבוה. יותר מזה, אם אתם בבית קפה, ויש שם מוזיקה אחרת, האוזניות שלכם ייכנסו לתחרות עם המוזיקה המתחרה, ושוב - לא בטוח שתצליח לנצח בגבורה.

נקודה חיובית במיוחד שהפתיעה אותי היא איכות שיחות האודיו. עליתי לזום, עניתי לשיחות טלפון והשתמשתי באיכויות השיחה של האוזניות, והן היו מעולות. זה עבד נהדר, שמעתי את הצד השני טוב (אולי חסר עוצמת קול נוספת), יכולתי לדבר, ושמעו אותי כמו שצריך. רעשי רקע מיותרים מהצד שלי נעלמו, וזו הייתה חוויה מעולה.

קייס: נכנס מעולה לכיס אבל קצת מיושן

אם יש משהו שאפשר לברך עליו בהיבט הקייס, הוא שמדובר על קייס קטן שלא תופס יותר מדי מקום. הכנסתי אותו לקיס והרגשתי כאילו הכנסתי כפתור קצת יותר גדול, וזה לא הציק לי או העיק עליי.

עם זאת, לקייס היו כמה אלמנטים מיושנים או פחות יוקרתיים: ראשית, כדי לפתוח את הקייס צריך ללחוץ על כפתור, וזה מעט מיושן. רוב הקייסים כיום משתמשים במנגנון של מגנטים, וסוני קצת חזרו פה אחורה.

שנית - וזה מבורך קודם כל - סוני אמרה שהיא ייצרה את האוזניות ואת הקייס מפלסטיק ממוחזר - וזה מעולה, אבל יש לזה קצת תחושה של משהו ממוחזר, חוויה לא יוקרתית שאולי היינו חושבים שלא צריכה להיות כאן. 

אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני
 אוזניות LinkBuds החדשות של סוני / צילום: יח''צ סוני

סוללה: היה אפשר להרחיב לקיבולת גדולה יותר

להערכתי, הסוללה הייתה יכולה להיות טובה הרבה יותר. הסוללה מחזיקה כחמש שעות וחצי בטעינה בודדת, שזה בעיניי נמוך. אם סוני הייתה מוסיפה שעתיים לשימוש בטעינה בודדת, הייתי יכול להוריד את הדאגה מהראש שאני זולל את הסוללה במהרה. הקייס, שמתפקד כמטען נייד, יספק לכם עוד 12 שעות נוספות. ברור שסוני הייתה צריכה לוותר על משהו כדי לתת את הבשורות במקומות האחרים, וכנראה זה הגיע כאן.

סוני רוצה לספק גם פה תשובה, ולכן אפשרה טעינה מהירה לאוזניות, כך שלאחר 10 דקות של טעינה, תקבלו שעה וחצי של שמיעה, וזה נהדר. מבחינת סטנדרט שקיים ברבות ממתחרותיה, אין טעינה אלחוטית לקייס, וזה חבל.

וגם: פיצ'רים נחמדים באמצע הדרך

לאוזניות יש את אפליקציית השליטה של סוני, למי שרוצה לקבל את החוויה הטובה ביותר. באנדרואיד יש פיצ'ר חשוב מאוד שנקרא Google Fast Pair, שזה דומה לצורה שמחברים AirPods בשניות למכשיר אייפון.

לאוזניות יש כמה פיצ'רים שחשוב להתעכב עליהם: Speak-To-Chat - ברגע שמפעילים את האפשרות, אם האוזניות מזהות שמישהו מדבר אליכם, הן יכולות להשהות את המוזיקה באופן אוטומטי. לאחר מספר שניות ללא דיבור, האודיו מתחדש. אם אתם מדברים לעצמכם, שרים לעצמכם או נמצאים בסביבה רועשת, כדאי לוותר על הפיצ'ר הזה.

שנית, Wide Area Tap - זה יכול להפתיע אתכם: בגלל שהאוזניות קטנות, הפונקציות שאפשר להקיש על האוזניות כדי להעביר שירים יכולות להיות דבר מעיק ומעצבן. לכן סוני הפכה את עצמות הלחיים שלכם ל-Pad שאפשר לשלוט דרכו. איך זה עובד? אם אתם רוצים להעביר שירים או לנתק שיחה, תקישו על עצמות הלחיים שלכם, והאוזניות יקלטו את זה. אם תקישו פעמיים, זה יעצור או ינגן את השיר, או שתקישו שלוש פעמים כדי לעבור לשיר הבא. זה עובד טוב, אבל זה מוזר, ואנשים הסתכלו עליי כאילו חוויתי משהו רפואי באמצע המשרד.

האוזניות לא יכולות להתחבר ליותר ממכשיר אחד, וזה מבאס, והן עמידות בהתזת מים בתקן IPX4, אז הם יוכלו להתמודד עם זיעה של ספורט או התזה קלה של מים.

מחיר: לא מעט, אבל היתרונות ברורים

חברת ישפאר, המייבאת את מוצרי סוני לישראל, תמחרה את האוזניות האלה בארץ ב-799 שקל. זה ממצב את האוזניות האלה בחלק העליון של האוזניות, ולכן צריך לבחון אם באמת מדובר במוצר ששווה מחיר כה גבוה, או שאפשר לקבל הרבה יותר במקומות אחרים.

בכנות, העיצוב פורץ הדרך שהתחבר לי כל-כך, הסאונד הטוב והחוויה הנוחה - די שכנעו אותי שעבור סוג מסוים של אנשים, האוזניות האלה יכולות להיות פתרון נהדר.

בשורה התחתונה: מתאים במיוחד לשימוש משרדי

לסיכומו של דבר, בעיניי יש פה עבודה טובה של סוני: עיצוב חדשני ומהפכני שמעורר עניין, נוחות מפתיעה לחלוטין עם התאמה לסיליקון ייעודי, תחושה נעימה באוזן ובסוף חוויה נהדרת. הסאונד מספק את העבודה, אלא אם אתם רגישים לסאונד מדויק במיוחד, אבל כן הייתי שמח אם סוני הייתה נותנת פה יותר עוצמה לסאונד.

חבלי הלידה עם האוזניות האלה מורגשים במיוחד, וכדאי לשים לב שיודעים מה עושים לפני שמכאיבים לאוזן, והייתי שמח לקבל מוצר שמרגיש קצת יותר יוקרתי ופחות "פלסטיקי".

אלה אוזניות מיוחדות, אין ספק, ובעיניי קל לאפיין את המשתמש הממוצע שלהן: אלה האנשים שרוצים להיות מחוברים למוזיקה שלהם ולכיף שלהם, אבל עדיין קשובים לסביבה ולמציאות. לכן עובדי המשרדים והאופן-ספייסים יכולים למצוא פה נחמה רבה באוזניות האלה. כפי שכתבתי, בעת כתיבת שורות אלה אני יושב באופן ספייס במערכת גלובס עם האוזניות עליי בעודן פועלות, ולידי קולגה שואלת אותי שאלות כאילו אני בלי שום מערכת סאונד עליי.

*** גילוי מלא: חברת ישפאר, יבואנית מוצרי סוני הרשמית בישראל, סיפקה את המוצר לסקירה